دونده ۸۰۰ متر ایران:
ملی پوش دوومیدانی ایران با اشاره به هزینه بالای ورزش قهرمانی در رشته دوومیدانی، گفت: یک جفت کفش میخی تخصصی را حدود ۱۰ میلیون تومان می‌خرم که با آن تنها در سه مسابقه می‌توانم شرکت کنم.
کد خبر: ۱۰۵۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ 20 July 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا پژمان یارولی در جمع خبرنگاران، بااشاره به ۱۰ سال سابقه حضورش در تیم ملی دوومیدانی ایران، اظهارکرد: دوومیدانی رشته‌ای پر هزینه است، اما از هیچ کجا حمایت نمی‌شویم، نه از طرف اسپانسر‌ها و نه هیات.

وی ادامه داد: برای مسابقات به کفش میخی تخصصی نیاز دارم که باتوجه به وارداتی بودن آن یک جفت را ۱۰ میلیون تومان سفارش می‌دهم، درحالی که بیشتر از چند مسابقه هم دوام نمی‌آورد.

دونده ۸۰۰ متر ایران ادامه داد: برای تمرین هم کفش‌های ساده‌ای می‌گیرم که هر دو ماه یکبار حدود سه میلیون تومان هزینه آن‌ها می‌شود، بنابراین کل درآمدی که از محل قرارداد با باشگاه می‌گیرم، صرف کفش و لباس می‌شود.

این ورزشکار کرمانشاهی که به واسطه زندگی در شهر ماهیدشت هر روز در حال تردد به کرمانشاه است، گفت: باتوجه به اینکه هیچ اسپانسری برای حمایت از دوومیدانی کرمانشاه پای کار نیامد، با تیم پلیمر خلیج فارس خرم آباد قرارداد دارم که آن‌ها هم رقم ناچیزی می‌دهند.

وی یادآورشد: اگر یک اسپانسر پای کار بیاید و یک باشگاه دوومیدانی داشته باشیم، حاضرم با نصف قراردادم با پلیمر با آن‌ها کار کنم و برای شهر خودم در مسابقات حضور پیدا کنم.

این ملی پوش دوومیدانی در پاسخ به اینکه مگر فدراسیون به آن‌ها حقوق نمی‌دهد، گفت: حقوقی که فدراسیون می‌دهد، بصورت مستمر نیست. یکی دو ماه می‌دهند و بعد تا چند ماه قطع می‌شود.

یارولی با بیان اینکه در دوومیدانی ایران تبعیض‌هایی وجود دارد، عنوان کرد: فدراسیون فقط روی چند ملی پوش تمرکز دارد و به آن‌ها توجه می‌کند. برای نمونه برای دور اول مسابقات انتخابی تیم ملی که اخیرا برگزار شد، من با پنج دقیقه تاخیر به محل رسیدم، اما گفتند که دیگر نمی‌توانی مسابقه بدهی و این انتخابی را از دست دادم، درحالیکه احسان حدادی یک ربع دیر رسید و اجازه دادند مسابقه بدهد.

وی با بیان اینکه در دوومیدانی ایران برخی نورچشمی‌اند، ادامه داد: برخی از این ملی پوشان اردوهایشان را در خارج از کشور می‌گذرانند، اما برای ما اینطور نیست و چندان دیده نمی‌شویم.

پژمان یارولی طی سال گذشته ۱۲ مدال طلای ملی و بین المللی را کسب کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار