هیچ راه چهارخطه ای در کهگیلویه و بویراحمد بدون نصب جدا کننده استاندارد زیر بار ترافیک نمی رود.
کد خبر: ۱۰۵۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷ 20 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان در جلسه کمیسیون ایمنی راهها گفت: جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اعتبارات در حال چهارخطه شدن هستند اما ایمن سازی نمی شوند که مشکل ساز شده و باید این مسأله در دستور کار قرار گیرد.

 

‎عابد محمدی افزود: اعتبارات راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد کفاف ایمنی راه‌های این استان را نمی دهد و این کار در حوزه زیر ساخت است.

 

‎ وی با بیان اینکه کمربندی یاسوج به اصفهان در حال تعریض است ادامه داد: این طرح بدون علائم و نصب کننده چهار خطه می شود و در آینده با مشکلات بیشتری در این جاده روبرو هستیم.

شدن، مشکلات این کمربندی با نصب نشدن جدا کننده در آینده بیشتر می شود.

 

‎ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: در زمینه تبدیل راه‌های دو خطه به چهارخطه یاسوج به بابامیدان، یاسوج به اصفهان، کمربندی یاسوج _اصفهان، دهدشت به چرام و لیکک به بهبهان با مشکل جدی مواجه هستیم چراکه جداکننده استاندارد نصب نشده است.

 

‎وی در خصوص مشکل روشنایی تونل "آب اسپید" در جاده یاسوج به بابامیدان هم گفت: این طرح ۶۰ درصد پیشرفت کاری دارد و به زودی لامپ‌های باقی مانده نصب و به بهره برداری می رسد.

محمدی با بیان اینکه اجرای هر کیلومتر روشنایی تونل ها ۱۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد افزود: اجرا و نصب تهویه تونل ۲.۵ کیلومتری جاده یاسوج به بابامبدان با اعتبارات راهداری امکان پذیر نیست و هنوز در خصوص تونل های این جاده توافق ها بین شرکت زیر ساخت و راهداری کشور انجام نشده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه گفت: مناسب سازی و استاندارد شدن تهویه، روشنایی و زیباسازی تونل‌های راههای این استان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد و هر چه سریعتر تکمیل شود.

 

کیامرث حاجی زاده از مسئولان پلیس راه استان خواست زمینه ایجاد قرارگاه پلیس در جاده پاتاوه به دهدشت فراهم شود چراکه بار ترافیکی این جاده در حال افزایش است.

 

وی با بیان اینکه یکی از معضلات استان کهگیلویه و بویراحمد در توسعه نیافتن زیرساختهای لازم، معارضات مردمی است افزود: به عنوان مثال کمربندی یاسوج به اصفهان که سال‌ها دو خطه بود و ۱۱.۲ درصد تلفات جاده ای استان را به خود اختصاص داده بود، برای چهارخطه کردن این کمربندی اقدام شد و اعتبارات لازم اختصاص یافت هم اکنون در حال چهارخطه و تکمیل شدن است اما در مرحله آسفالت کردن با معارض محلی مواجه شده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین ساماندهی ورودی های شهر یاسوج از سمت سرآبتاوه و تلخسرو آغاز شده که متاسفانه با معارضات محلی مواجه شده و باید این مسائل در استان رفع شود البته در برخی مناطق کشور مردم زمین خود را برای راهسازی و جلوگیری از تلفات و از بین رفتن مال مردم در جاده ها وقف می کنند.

 

حاجی زاده تاکید کرد: در حوزه راهها اعتبارات زیادی به استان اختصاص داده شد اما باید در اجرای طرحهای این حوزه تسریع شود.

 

وی بیان کرد: نقاط حادثه خیز راههای استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و رفع شوند تا کمتر شاهد از بین رفتن جان و مال مردم باشیم، همه نقاط حادثه خیز اعتبار نمی خواهند و با یکسری اقدامات قابل رفع هستند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جاده چرام به دهدشت تا شهریور ماه امسال باید کامل و به بهره برداری برسد و ایمنی لازم برای این جاده نیز ایجاد شود.

 

حاجی زاده افزود: همچنین در محور پاتاوه به دهدشت تابلوها و گاردریل باید نصب شود، تقاطع های "گندی خوری" در جاده یاسوج به اصفهان که از نقاط حادثه خیز است هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود.

 

وی با تاکید بر اینکه مرحله نخست کمربندی گچساران که ۸۰۰ متر است باید سریعتربهره برداری شود و مرحله دوم که ۱۰ میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده و باید به مناقصه گذاشته شود باید هرچه سریعتر آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار