شهردار دهدشت خبر داد؛
نصب بنر و مرثیه خوانی اموات در شهر دهدشت ممنوع اعلام شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴ 18 July 2022

به گزار ش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، شهردار دهدشت گفت: با پیشنهاد مجموعه شهرداری و اعضای شورای شهر، دو مطالبه افکار عمومی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه تصویب شد.

علی رضا نیکویی‌زاده افزود: بر اساس مصوبات شورای عمومی این شهرستان نصب بنر‌های آئین‌های سوگواری اموات در ورودی‌های این شهر و همچنین مرثیه سرایی خواننده‌های محلی در آرامستان‌ها به دلیل اعتراض گسترده مردمی ممنوع است.

نیکویی زاده اضافه کرد: از همه صنوف داربست فلزی در شهرستان کهگیلویه، تعهد کتبی گرفته شد که از نصب بنر های  بزرگ و کوچک در سطح شهر، ورودی ها، چهار راه‌ها، اماکن و معابر تردد عمومی خودداری کنند.

وی همچنین از ممنوع شدن  مرثیه خوانی و مرثیه سرایی خواننده‌های محلی در آرامستان‌های این شهر خبرداد و گفت: در صورت مشاهده از فعالیت آنان جلوگیری و همه وسایل آن‌ها ضبط و باخاطیان برخورد قضایی می‌شود.

شهردار دهدشت به چاپخانه‌ها در زمینه چاپ بنر اموات هشدار داد و افزود: در صورت نصب بنر اموات در سطح شهر، ماموران  شهرداری نسبت به جمع آوری آن‌ها اقدام کرده  و  برای برخود با خاطیان موضوع را به دستگاه‌های ذیربط اعلام می‌کنند.

نیکویی زاده، نصب بنر‌های اموات و مرثیه سرایی مداحان محلی در آرامستان‌ها را بسترساز ناراحتی‌های جمعی و شهروندان دانست و از مردم شهر دهدشت و شهرستان کهگیلویه خواست در این زمینه با شهرداری همکاری کنند تا بدعت‌های کمرشکن و هزینه بَر و چشم وهم چشمی‌های خانوادگی و طایفه‌ای برچیده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار