تابناک-به مناسبت بزرگداشت هفته بهزیستی ، آیین افتتاح دومین مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی زنان با اختلال مصرف مواد اعتیاد آور در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹ 17 July 2022

به گزارش تابناک هرمزگان ؛ به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی و در آستانه فرا رسیدن عید سعید غدیر خم ، دومین مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی زنان با  اختلال  مصرف مواد اعتیاد آور در استان با حضور نرگس منتظری تختی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان  ، مصطفی برزگر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ،سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان ، دکتر مژگان صابری سرپرست معاونت امور پیشگیری بهزیستی استان و صفورا دریاپیمای هرمزی سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس افتتاح شد .

 

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان در آیین افتتاح این مرکز ضمن تبریک گرامیداشت هفته بهزیستی و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم اظهار داشت: امیدواریم با توجه به شعار امسال هفته بهزیستی که  با عنوان شروعی دوباره برای بهتر زیستن نامگذاری شده است ، شاهد بهترین ها در بحث درمان و بازتوانی افرادی که به نوعی دچار آسیب های اجتماعی گردیده اند باشیم و با همیاری گروه های مردم نهاد و دستگاه های همکار بتوانیم برای انجام کار تیمی به بهترین نحو ممکن فرآیند درمان را پیش ببریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری و تعامل مجموعه استانداری،  شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان  و سایر دستگاههای همکار تشکر و قدر دانی نمود و  ابراز امیدواری کرد: با مشارکت و همراهی همه دستگاهای متولی بتوانیم در بحث توانمندسازی و بازگشت مجدد بانوان درگیر اعتیاد به جامعه از همه ظرفیت ها و منابع در اختیار بهره برده و بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم .

 

 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این مراسم با تبریک هفته بهزیستی عنوان داشت: باید از همه ظرفیتها کمک گرفته شود تا با فرهنگ سازی بتوانیم خانواده های رها شده در دام اعتیاد را به سامان برسانیم .

 

گفتنی است این مرکز دومین مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی زنان با اختلال  مصرف مواد اعتیاد آور در سطح استان می باشد که با ظرفیت پذیرش تعداد ۶۰ نفر و با ﻫﺪف ﺑﻬﺒﻮد و ﺑﺎزﺗﻮاﻧﻲ اﻓﺮاد ﺑﺎ اﺧﺘﻼل ﻣﺼﺮف ﻣﻮاد با رویکرد پرهیز مدار با مشارکت گروههای همتا و خودیار راه اندازی گردید.

 

ساختار نیروی انسانی  این مرکز متشکل از مدیر داخلی ، مسئول فنی ، (پزشک) ، کارشناس ( شامل مددکار اجتماعی یا روانشناس یا مشاور ) ، مددیار و مددیار خانواده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار