مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:
مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با جهاد تبیین و بهره‌گیری از زبان هنر، نقشه‌های دشمنان برای صدمه زدن به نظام اسلامی خنثی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶ 17 July 2022

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدشریف حسینی کوهستانی صبح یکشنبه در بازدید از حوزه هنری استان یزد با اشاره به دوره تحولی حوزه هنری اظهار داشت: در این دوره باید از کارهای سنتی و گذشته فاصله بگیریم و بر اساس سند تحول رو به جلو حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه زمان‌ها با هم متفاوتند و هر زمان شرایط خاص خود را دارد، افزود: امروز در عصر ارتباطات باید با بهره‌گیری مناسب از ابزار و دانش نوین، معارف اسلامی و ارزش‌های دینی و انسانی را متناسب با ذوق و سلیقه مخاطب در قالب‌های مختلف هنری برای گروه هدف آماده کنیم و منشأ یک تحول شویم تا تبلیغات منفی دشمن بی اثر شود.

مسئول جذب و گزینش سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر این که ما باید در قالب آثار هنری در جهت تعمیق باورهای مردم بکوشیم، خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواهد ما را از هویت اصلی خودمان جدا کند در حالی که سابقه تاریخی اسلام و ایران بسیار روشن است از این رو باید باورهای دینی، انقلابی، اسلامی و هویتی مردم را عمیق کنیم.

حسینی کوهستانی ادامه داد: یکی از وظایف دستگاه‌های هنری و تبلیغاتی این است که ضمن خنثی‌سازی هجمه‌های دشمنان، در جهت عمق‌بخشی به باورهای دینی در جامعه از ابزار مشروع همچون هنر و مباحث تبلیغی استفاده کنند.

وی با اشاره به منابع عظیم اسلام ناب محمدی (ص) افزود: به یقین منابعی که جهان اسلام دارد، در دنیا کسی ندارد و ما باید تحت عنوان جهاد تبیین از این منابع استفاده کنیم.

مدیرکل سابق سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه جهاد تبیین در قالب هنر هم شکل می‌گیرد و در برخی مواقع بسیار مفید و اثربخش است، گفت: با جهاد تبیین و بهره‌گیری از زبان هنر، تیر دشمنان به خودشان بر می‌‎گردد و نقشه‌های آنان برای صدمه زدن به نظام اسلامی خنثی می‌شود.

حسینی کوهستانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌ها و سابقه حوزه هنری اظهار داشت: سابقه این نهاد قابل قبول و روشن است و خدمات بسیار خوب و ارزنده‌ای را در قالب هنر به جامعه و انقلاب اسلامی ارائه کرده است.

وی، عشق و علاقه به هنر و کار فرهنگی و هنر دینی را از شاخصه‌های همکاران حوزه هنری یزد دانست و افزود: آثاری که در عرصه‌های مختلف همچون تجسمی، فیلم، کتاب، رمان و تألیفات در این نهاد مشاهده کردم بسیار خوب بود و نشانگر این است که حرکت‌ها و فعالیت‌های خوبی در این حوزه در حال انجام است و امیدواریم با همت بیشتر و متناسب با زمان و نیاز جامعه این روند تداوم داشته باشد.

در این دیدار که محمدصادق کوچک‌زاده سرپرست حوزه هنری استان هم حضور داشت، کارکنان و کارشناسان این نهاد، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را با مسئول جذب و گزینش سازمان تبلیغات اسلامی مطرح کردند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار