رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب از آغاز مرحله اول مرمت گنبد امامزاده ابوالحسن و آمنه خاتون دیز آباد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ 13 July 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، احمد میرزایی افزود:در این مرحله باتوجه به نفوذ آب به داخل گنبد در فصول بارندگی، با برداشتن کاشی‌های آسیب‌دیده و اجرا و نصب کاشی جدید، گنبد بنا مرمت و رفع خطر می‌شود.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خنداب گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای مرمت این مرحله یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده و مرحله بعدی مرمت داخل گنبد و کتیبه‌های داخل بنا است که به زودی و بعد از پایان مرحله اول انجام خواهد شد.
میرزایی افزود: امامزاده دیزآباد خنداب از بناهای با ارزش شهرستان خنداب است که متعلق به دوره ایلخانی است و دارای کتیبه‌های گچبری به خط کوفی گلدار است و کتیبه‌هایی به خط ثلث شامل سوره قدر و بخش‌هایی از سوره انسان از دوره صفوی در آن نگاشته شده است.
او با اشاره به اینکه این بنا به شماره ۲۳۱۱۷ به تاریخ دوم مرداد ۱۳۸۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است گفت: گنبد امامزاده دارای دو پوشش و همچنین کتیبه‌های بی‌نظیر در داخل گنبد است که مربوط به دوره ایلخانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار