رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از نظارت مستمر بر سبزی کاریهای اطراف رودخانه قره سو با همکاری فرمانداری، محیط زیست و جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ 12 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر محمدرضا نادری  با اشاره به نظارت مستمر بر اراضی حاشیه رودخانه قره سو گفت: متاسفانه هر سال در برخی از این اراضی از آب رودخانه قره سو که آلوده به فاضلاب است برای آبیاری زمین ها بویژه سبزی کاری ها استفاده می شود و در همین راستا همواره محیط زیست، جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت شهرستان با همکاری یکدیگر نظارت های مستمری را بر این اراضی دارند.

وی افزود: در جریان این بازدیدها از این اراضی نمونه برداری شده و درصورت آلوده بودن، تخریب و معدوم سازی آنها در دستور کار قرار می گیرد.

نادری گفت: اخیرا از برخی از این اراضی نمونه برداری هایی صورت گرفته که منتظر اعلام نتایج آن هستیم و در صورتی که آلودگی اثبات شود تخریب و معدوم سازی آن و کشت جایگزین در دستور کار قرار می گیرد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: درهر صورت مردم این اطمینان را داشته باشند که با فعالیت کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان و همکاری دستگاه های عضو، اجازه نمی دهیم سبزی آلوده سر سفره مردم بیاید.

وی با بیان اینکه مصرف سبزی آلوده یکی از راه های انتقال بیماری وبا است، گفت: در همین راستا نظارت بر سبزی کاری ها با شدت بیشتری اعمال می شود، اما نیاز است که مردم هم نسبت به گندزدایی و ضدعفونی کردن سبزی ها و میوه جات قبل از مصرف اقدام کنند.

نادری گفت: افراد باید برای مصرف سبزی سه مرحله پاکسازی، انگل زدایی با استفاده از مایع ظرفشویی و گندزدایی با استفاده از محلول های ضدعفونی را به خوبی انجام دهند.

وی افزود: در کنار اینها هم توصیه اکید این است که افراد حتما دست های خود را قبل از مصرف هر نوع خوراکی و نوشیدنی به دقت با آب و صابون بشویند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار