امام‌جمعه ابرکوه گفت: ایران باید با رشد سریع علمی، فناوری، نانو تکنولوژی و دانش‌بنیان که مورد توصیه و تأکید مقام معظم رهبری است، نشان دهیم که از دشمنان برتر هستیم.
کد خبر: ۱۰۵۵۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰ 10 July 2022

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز عید قربان با بیان این‌که یکی از شاخصه‌های مسلمانی، اخوت و برادری است اظهار کرد: نتیجه اخوت ایجاد پیوستگی اجتماعی، خیرخواهی، مردم‌دوستی و هم نوع‌دوستی و خدمت به آحاد جامعه و مردم است.

امام‌جمعه ابرکوه افزود: یک مسلمان علاوه بر ایفای نقش و تکلیف در زندگی شخصی و حفظ و پرورش خانواده در زوایای مادی و معنوی، باید در بعد اجتماعی نیز وظایف خود را انجام داده و جلوه‌های خیرخواهی و ایثارگری و فداکاری برای خدا را به نمایش بگذارد؛ چراکه این شاخصه‌ها، مؤلف فرهنگ دینی است که خروجی آن در جامعه همان تمدن اسلامی است.

حجت‌الاسلام حسینی ادامه داد: در قرآن هم از شکوه تمدن‌های کهن و هم از سقوط آن‌ها جهت درس‌آموزی سخن به میان آماده و ما را به تأمل و تفکر فرامی‌خواند. لذا امروز آمریکا و جهان غرب همان سبک و سیاق تیره‌بختان گذشته تاریخ را در شکل و قالبی جدید و همان شیوه و روش دوران جاهلیت را به سبک جاهلیت مدرن دنبال می‌کنند.

حسینی با تأکید بر اینکه جهان غرب با داشتن تکنولوژی روز و رشد سریع علمی سر به طغیان برداشته، تأکید کرد: ما نیز باید با رشد سریع علمی، فناوری، نانو تکنولوژی و دانش‌بنیان که مورد توصیه و تأکید مقام معظم رهبری است، نشان دهیم که از آن‌ها برتر هستیم.

وی یادآور شد: نباید فراموش کنیم که دانش غرب، میراث همین مسلمانان است که روزی که آمریکا و غرب نبود، همین شهرستان ابرکوه پایگاه علم، دانش، فکر، فرهنگ و تمدن اسلامی بود و از این شهر نه فقط با ایران بلکه با اقصی نقاط جهان ارتباط علمی مذهبی و فرهنگی داشت که نمونه عینی آن، همین علمای مدفون در شهرستان همچون عزیزالدین نسفی هستند.

خطیب نماز عید قربان خاطرنشان کرد: حکام و فرمانروایان به ظاهر مسلمان؛ اما بی‌کفایت سرمایه‌های گران‌سنگ اسلامی خود را به رایگان تحویل دشمن دادند و تمام هم‌وغم خود را به عیاشی و حفظ تاج‌وتخت قرار داده و فرهنگ و تمدن اسلامی به صورتی دیگر در غرب خودنمایی کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار