عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ شان اصناف و تلاش مسوولان برای رفع مشکلات این قشر، گفت: مردم ایران و اصناف در این شرایط سخت اقتصادی پشت نظام ایستاده‌اند، ولی ظلم و تبعیض را از هیچ مسئولی نمی‌پذیرند و باید تمام مسئولان در خدمت این قشر باشند.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳ 07 July 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ دکتر «محمد رشیدی» چهارشنبه شب در دیدار با روسای اتحادیه‌های اصناف استان کرمانشاه با بیان اینکه اصناف بزرگ‌ترین بخش اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند که بعد از نفت بالاترین نقش و جایگاه را در تامین مالی اقتصاد ایران دارد، افزود: اصناف گرچه در ظاهر به کسب‌وکار مردم گره خورده و با محل معاش آن‌ها در ارتباط است، اما برخی آن را بزرگ‌ترین نهاد مدنی می‌دانند که اداره آن به‌دست خود مردم بوده و بدون شک نتایج آن در سرنوشت مردم و جامعه نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به نقش و جایگاه سیاسی اصناف می‌تواند پیامد‌های جبران‌ناپذیری برای جامعه داشته باشد، خاطرنشان کرد: از نظر جامعه‌شناسی، اصناف به‌نوعی میانجی و واسط بین افراد از یک سو و ساختار‌های سیاسی به‌ویژه دولت از سوی دیگر هستند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: این میانجی‌گری از چند جهت دارای اهمیت است؛ مهم‌ترین موضوع اینکه اصناف، به‌ویژه صنوف خدماتی به‌طور مستقیم با بخش زیادی از افراد جامعه در ارتباط هستند و به همین دلیل کیفیت و چگونگی عملکرد صنفی آن‌ها می‌تواند دیدگاه، نگرش، باور و قضاوت مردم درباره حاکمیت به‌طور کل و دولت به‌طور خاص را شکل دهد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی: مسوولان مشکلات اصناف را برطرف کنند

رشیدی با اشاره به بحث داغ مالیات بین بازاریان و اصناف و معافیت یک میلیونی اصناف به خواست رئیس جمهور بیان داشت: باید در این خصوص بیشتر به دنبال دانه درشت‌های مالیات گریز باشیم نه آن مغازه دار زیر پله ای.

وی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته بعلت تورم و کاهش قدرت خرید مردم، اصناف دچار مشکل شده اند و وظیفه مجلس است که حمایت ویژه برای عبور از این بحران از این قشر داشته باشد.

در این دیدار روستای اتحادیه رییس صنعت و معدن و رییس اتاق بازرگانی استان مشکلات و مطالبات خود را با نماینده مردم کرمانشاه در میان گذاشتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار