رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: یک هزار و ۱۰۵ فقره تسهیلات سرمایه در گردش به کشاورزان زیربخش های دامداری، مرغداری و باغات پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵ 21 June 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  آذرنوش عموزاده  اظهار داشت: به منظور تهیه نهاده های دامی و حمایت از دامداران ۸۲۹ نفر از دامداران و مرغداران تاکنون بالغ بر ۸۱۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کرده اند.

وی افزود: در راستای حمایت از مرغداران استان مبلغ ۴۸۹ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش اعطا شده که از این مبلغ به ۷۷۲ نفر از دامداران دام سبک و سنگین مبلغ ۳۲۱ میلیارد و ۱۷۱ میلیون ریال تاکنون پرداخت شده است.

عموزاده با اشاره به برنامه توسعه گلخانه ها و گیاهان دارویی جدید در سال جاری یادآور شد: تاکنون ۴۰ فقره تسهیلات حمایتی به متقاضیان احداث گلخانه های مدرن وکشت گیاهان دارویی ، ادویه ای و عطری استان ایلام داده شد.

وی ادامه داد: بر اساس روش اجرایی و نوع کشت ۱۶ فقره پرونده کشت گیاهان دارویی، ادویه ای و عطری با اعتبار ۹ میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال و ۱۶ فقره جهت توسعه گلخانه های مدرن با اعتبار ۴۳۹ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریال و هشت مورد تسهیلات جهت داربست کردن باغات انگور آبی با اعتبار هفت میلیارد و ۵۳۷ میلیون ریال به عنوان تسهیلات حمایتی به آنها اعطا شد.

عموزاده با اشاره به مزیت نسبی گلخانه های مدرن از جمله سودآوری بالا و کاهش مصرف آب واشتغال زایی مناسب گفت: در راستای توسعه بخش باغبانی استان کارشناسان و متخصصان این سازمان با مشاوره و راهنمایی های فنی و رایگان به متقاضیان این بخش در زمینه‌های مختلف خدمات لازم را ارائه می دهند.

وی افزود: این سازمان بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی شیبدار استان به کشت انواع درختان میوه سازگار دیم ، گیاهان دارویی،ادویه ای ،عطری ،گل محمدی ،نرگس اختصاص داده و علاوه بر تولید محصول باغی از این اراضی، به اشتغال زایی روستایی، جلوگیری از فرسایش خاک در اراضی کم بازده زراعی و... کمک شایانی به جامعه ی هدف کرده است.

وی یادآور شد: در راستای فرهنگ‌سازی کاشت درخت‌های مثمر و بومی ۲۶ هزار و ۶۸۲ اصله نهال یارانه دار درختان میوه شامل نهال انگور ، بادام ، پسته ، مرکبات، پکان (گردوی آمریکایی) و سایر نهال های مثمر و همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ نهال بومی از محل اعتبارات استانی در اختیار متقاضیان کمتر برخوردار قرار داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته و امسال به منظور جلوگیری از قطع درختان گردوی نامرغوب و غیرتجاری توسط باغداران، در سطح پنج شهرستان ایلام، ایوان، ملکشاهی، سیروان و چرداول با استفاده از روش جدید سرشاخه کاری با رقم تجاری گردوی چندلر با اعتبار این سازمان، نسبت به اصلاح باغات گردوی متقاضیان انجام شد که مورد استقبال بی نظیر گردوکاران استان قرار گرفت و در صورت اختصاص اعتبار در سال آینده نیز این روند را ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ۶۱ میلیارد و ۸۴۲ میلیون تومان به تعداد ۶۳۷ فقره در قالب سرمایه درگردش بخش دام و طیور پرداخت شد که از این مقدار سرمایه در گردش مرغداران به تعداد ۵۲ فقره به مبلغ ۴۴ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان ، دام سنگین و سبک به تعداد ۵۸۵ فقره به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۶۰۲ میلیون و ۴۰۰ تومان پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: با توجه به شناور بودن تسهیلات تا زمانی که اعتبار سرمایه در گردش در اختیار این سازمان باشد پرداخت تسهیلات به متقاضیان ادامه می یابد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار