رییس کار گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظارت بر تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز اقامتی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه توسط ۵۰۰ بازرس در قالب طرح تابستانه انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸ 18 June 2022

به گزارش تابناک رضوی، محمد باباخانی رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان کرد: طرح نظارت ویژه بر اماکن اقامتی، رستوران‌ها، فست‌فودها، نانوایی‌ها، آبمیوه فروشی‌ها و دیگر صنوف مختلف محدوده حرم مطهر رضوی و مناطق ییلاقی زیر پوشش این دانشگاه انجام می‌شود. وی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص فصل گرما و افزایش حضور زائران بارگاه منور رضوی در مشهد، تشدید اقدامات کنترلی در حوزه کیفیت غذا و آب و بیماریهای ویروسی و واگیردار از جمله کرونا و آبله میمونی در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: ۲۵۰ نفر از بازرسان طرح تابستانه نظارت بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن اقامتی در مشهد و ۲۴۸ نفر دیگر هم در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه حضور دارند که این طرح از ۲۵ خردادماه آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه دارد.

رییس کارگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در قالب طرح تابستان پرونده‌های متخلفان با سرعت بیشتری پیگیری شده و برخوردهای قاطع‌تر خواهیم داشت تا درس عبرتی برای دیگران باشد،چراکه هیچ چیز مهمتر از سلامت مردم نیست و در این مسیر هیچگونه گذشت و کوتاهی‌ نخواهیم داشت.

باباخانی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی بلافاصله موضوع را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار