رئیس سازمان بازنشستگی استان کرمانشاه از وجود 31 هزار بازنشسته در استان و پرداخت وام بازنشستگی چون سنوات گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 03 October 2015
رئیس سازمان بازنشستگی استان کرمانشاه از وجود 31 هزار بازنشسته در استان و پرداخت وام بازنشستگی چون سنوات گذشته خبر داد.

علیرضا برجسته در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت  17 مهر روز بازنشستگان، از وجود 31 هزار بازنشسته در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در مجموع ماهانه 38 میلیارد تومان به عنوان مستمری به این افراد در استان پرداخت می شود.

وی در خصوص تاخیر در پرداخت پاداش پایان دوره بازنشستگان برخی از سازمان های دولتی طی یکی دو سال گذشته نیز گفت: بحث مربوط به مطالبات بازنشستگان سازمان های دولتی، مربوط به دستگاه های مربوطه است و از این نظر  وظیفه ای متوجه سازمان بازنشستگی نبوده و در اختیارات دستگاه های اجرایی است.

رئیس سازمان بازنشستگی استان کرمانشاه، در خصوص سن بازنشستگی تعیین شده در سازمان بازنشستگی کشوری گفت: صندوق بازنشستگی کشوری تابع قوانین و مقررات است و طبق قوانین و مقررات تعیین شده سن بازنشستگی برای آقایان حداقل 30 سال و خانم ها 25 سال است.

وی افزود: البته بحث بازنشستگی پیش از موعد نیز مطرح شده که برای آقایان 25 سال و برای خانم ها 20 سال است که اجرای آن نیز مستلزم گرفتن مجوز از معاونت درمان و هم چنین تامین اعتبار از سوی دستگاه اجرایی ای که فرد در آن خدمت کرده، است که البته امسال و تا امروز کسی مجوز مذکور را نگرفته است.

برجسته از برگزاری برنامه های گرامیداشتی چون سنوات گذشته در قالب کانون های بازنشستگی استان به مناسبت روز بازنشستگان خبر داد.

رئیس سازمان بازنشستگی استان کرمانشاه، در خصوص پرداخت وام بازنشستگی طی امسال نیز گفت: امسال نیز چون سنوات گذشته وام های بازنشستگی به بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شد که شرایط و زمان ثبت نام برای آن متعاقبا اعلام می شود.

وی تصریح کرد: هنوز سهمیه استان برای پرداخت این وام مشخص نشده است اما در صورت مشخص شدن سهمیه به هر نفر دو میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد پرداخت خواهد شد.

برجسته افزود: ثبت نام برای وام مذکور پس از اعلام، به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان بازنشستگی، امکان پذیر خواهد بود و طی قرعه کشی ای که از طریق سازمان بازنشستگی کشوری و بدون دخالت استان ها صورت می گیرد سهمیه استان مشخص شده و افرادی تعیین و برای دریافت دو میلیون تومان تسهیلات مذکور معرفی خواهند شد.

وی زمان بازپرداخت وام مذکور را 36ماه اعلام کرد و گفت: زمان آغاز ثبت نام  نیز بنابرتامین اعتباری که در مرکز صورت می گیرد اعلام خواهد شد و تاکنون زمان مشخص آن تعیین نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار