فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: مرزبانی و تمام دستگاه‌های استان آمادگی کامل برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی (ع) و پذیرایی از زائران و شیفتگان اباعبدالحسین (ع) را دارند.
کد خبر: ۱۰۵۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳ 16 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، سردار «کیاست سپهری» در حاشیه گردهمایی و هم اندیشی فرماندهان و معاونین سطوح مختلف مدیریتی و فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه افزود: امروز در قصرشیرین و نزدیکترین نقطه به عتبات عالیات این گردهمایی برگزار شد که در طول سال بنا به نیاز خدمتی و مدیریتی در سطوح فرماندهی و مدیریتی گردهمایی و هم‌اندیشی داریم تا هماهنگ تر و بهتر از گذشته مأموریت‌ها را دنبال کنیم.

وی اظهار داشت: امروز این توفیق حاصل شد تا با برپایی این گردهمایی برای بهتر عمل کردن، هم اندیشی و تدابیری را در دستور کار قرار دهیم و خود را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی آماده می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه در ادامه گفت : در کنگره بزرگ اربعین حسینی در ابتدای شهریور ماه امسال دروازه مهم و بین المللی خسروی برای تشرف زائران به عتبات عالیات مورد استفاده قرار می گیرد و با زیرساخت های خوبی که در پایانه مرزی شهرستان‌های مرزی و استان کرمانشاه وجود دارد پیش بینی این است که بخش زیادی از زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) از مرز رسمی خسروی وارد خاک عراق شوند و به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند.

وی ادامه داد: نواقص جزیی در پایانه مرزی وجود دارد که در مدت باقیمانده این نواقص و مشکلات با مدیریت خوب استاندار کرمانشاه مرتفع خواهد شد و ما با آمادگی به استقبال کنگره اربعین حسینی(ع) خواهیم رفت.

سردار سپهری ادامه داد: همچنین مرز سومار هم برای عبور موکب هایی که با خودرو وارد کشور عراق خواهند شد در اربعین مورد استفاده قرار می گیرد و استان کرمانشاه میزبان زائران اباعبدالله(ع) خواهد بود و امید است که همه مردم استان و مسوولان بتوانیم میزبان خوبی برای زائران عتبات عالیات امام حسین علیه السلام باشیم و بیشترین زائر را به استان کرمانشاه جذب کنیم و به سلامت از نقطه صفر مرزی به کشور عراق روانه نماییم.

وی از دیگر اهداف برگزاری گردهمایی و هم اندیشی را هماهنگی برای ایجاد امنیت بیشتر در نوار مرز، هماهنگی برای تسهیل در صادرات کالا از طریق پایانه های رسمی مرزی، تقدیر و تشکر از مرزبانان فعال، هماهنگی برای چگونگی برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی، تجلیل از کارکنان بازنشسته مرزبانی و تجلیل از خانواده معظم شهدا بیان کرد.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می شوند پیش از زیارت امام حسین(ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار