نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی: قرار است بودجه‌ای از سوی بیمه سلامت در راستای بیمه معلولان هزینه شود که به دنبال راهکاری برای هزینه کرد این بودجه هستیم.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶ 09 June 2022

 سید جلیل میرمحمدی در جلسه شورای معاونین بهزیستی استان یزد افزود: از معاونین می‌خواهم طرح‌های پیشنهادی خود در حوزه آسیب‌های اجتماعی و افراد دارای معلولیت را در اختیار بنده قرار دهند تا در مجلس پیگیری کنم.


وی همچنین در بازدید از مجتمع آموزشی فرهنگی شیرکوه سازمان بهزیستی کشور در نیر گفت: این مجتمع یک مجموعه بسیار خوب و کاملی است که بحث‌های تفریحی، فرهنگی و توانبخشی برای افراد دارای معلولیت در نظر گرفته شده است.


نماینده تفت و میبد با اشاره به مشکلات این مجموعه اظهار داشت: هفت کیلومتر جاده خاکی از نیر تا این مجموعه نیازمند زیرسازی و آسفالت است که مقرّر شد با شروع به کار اداره کل راه سازی برای جاده عبوری نیر، نسبت به زیرسازی کامل و آسفالت این هفت کیلومتر نیز اقدام شود.


سرپرست بهزیستی استان یزد هم ضمن ارائه عملکرد بهزیستی گفت: بهزیستی سازمانی خدماتی و مردم نهاد است که وظیفه خدمت رسانی به شریف‌ترین بندگان خدا را دارد.


رضا ابهت با بیان اینکه ۲۹ هزار معلول با ۳۷ هزار نوع معلولیت تحت پوشش بهزیستی در استان یزد هستند، تصریح کرد: جامعه هدف بهزیستی در دو بخش حمایتی و پیشگیرانه خدمات دریافت می‌کنند.


وی بخش حمایتی را شامل ایتام، معلولین و زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: خدمات پیشگیرانه بهزیستی در دو فصل پیشگیری اولیه در قالب آموزش به گروه‌های مختلف با موضوع پیشگیری از معلولیت ها، آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد است و در پیشگیری ثانویه هم خدمات مشاوره‌ای و درمان ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار