سرپرست معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از برگزاری جشنواره 'مهر دانه' و 'یک خشت یک خاطره ' تا پایان هفته در دو شهرستان تفت و میبد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶ 03 October 2015
سید مصطفی فاطمی  افزود : این جشنواره 15 مهرماه در روستای هدف گردشگری مبارکه در شهرستان تفت همراه با برداشت انار برگزار می شود.
وی اظهار کرد : جشنواره 'یک خشت، یک خاطره، یک لبخند' نیز 17 مهرماه در کهن دژ نارین قلعه شهر نمونه گردشگری و تاریخی میبد و برای ایجاد فرصت های گردشگری برگزار می شود.
سرپرست معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد اضافه کرد: فعالان گردشگری استان با هدف بهره گیری بهتر از فرصت های گردشگری و ایجاد یک فرصت شاد در روستاها، به برگزاری این جشنواره ها اقدام کرده اند.
فاطمی یادآور شد: این جشنواره ها می تواند فرصتی برای تحقق اهداف و توسعه ظرفیت های گردشگری استان باشد تا بیش از بیش در سطح ملی و بین المللی معرفی شوند.
به گفته این مسوول با برگزاری این جشنواره ها می توان در خصوص تقویت ساختارهای صنعت گردشگری و نیز برجسته کردن جنبه های فرهنگی و اجتماعی، رونق صنعت گردشگری، نهادینه کردن فرهنگ شاد زیستن برای افزایش پویایی و نشاط روستاها و شهرهای استان و معرفی محصولات مهم و استراتژیک اقدام کرد.
وی اضافه کرد: با برگزاری این جشنواره ها می توان به معرفی غذاهای سنتی و آداب و رسوم اجتماعی و فرهنگی روستاها و منطقه میزبان به گردشگران پرداخت.
سرپرست معاونت گردشگری اداره میراث فرهنگی استان با اشاره به نامگذاری سال آینده به نام سال خوش آمدگویی به یزد، اظهار امیدواری کرد تا برگزاری این جشنواره ها بتواند فرصت مناسبی را برای میزبانی شایسته از گردشگران و معرفی ظرفیت های گردشگری نقاط مختلف استان فراهم کرده و ظرفیتی برای رونق صنعت گردشگری استان در سطح ملی و فرا ملی باشد.
استان یزد 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاههای زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی ، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار