صدیقه مویدی با بیان اینکه پیش بینی می شود بالغ بر 22 هزار تن گندم برداشت و به مراکز خرید گندم شهرستان تحویل داده شود، تصریح کرد: برداشت مکانیزه گندم به وسیله 50 کمباین از هجدهم خردادماه آغاز و تا نیمه تیرماه ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 09 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایانا: صدیقه مویدی با بیان اینکه پیش بینی می شود بالغ بر 22 هزار تن گندم برداشت و به مراکز خرید گندم شهرستان تحویل داده شود، تصریح کرد: برداشت مکانیزه گندم به وسیله 50 کمباین از هجدهم خردادماه آغاز و تا نیمه تیرماه ادامه دارد.

او اظهار کرد: قریب به 6 هزار هکتار از سطوح گندم دیم این شهرستان نیز به دلیل خشکسالی و سرمازدگی از چرخه تولید دانه خارج شده است.

مویدی افزود: به منظور جلوگیری از سودجویی دلالان و واسطه ها از خروج و تردد خودروهای حامل گندم و کاه بدون مجور جهاد کشاورزی جلوگیری خواهد شد، لذا دامداران و بهره برداران قبل از حمل و جابجایی نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: کشاورزانی که می‌خواهند گندم خود را تحویل مراکز خرید بدهند حتماً با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا به روزرسانی کنند تا در روند خرید هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.

این مقام مسئول با اشاره به ممنوعیت سوزاندن کاه و کلش در مزارع ابراز کرد: نابودی موجودات مفید خاک، افزایش مصرف کودهای شیمیایی و کاهش بازدهی زمین، فرسایش خاک در بلند مدت، کاهش رطوبت خاک و افزایش مصرف آب در طول دوره رشد، آلودگی محیط زیست و سفت شدن لایه‌های خاک و کاهش نفوذ پذیری آن از مهمترین عوارض جبران ناپذیر این اقدام است.

برچسب ها: برداشت ، گندم ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار