همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد با سعادت امام مهربان حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) اختتامیه جشنواره ملی کتابخوانی رضوی و تجلیل از ۲۴۰ برگزیده این جشنواره روز سه شنبه در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 08 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در این آیین گفت: این جشنواره امسال برای یازدهمین سال برگزار شد که در مجموع ۱۴ هزار و ۴۵۲ نفر شرکت و ۲۴۰ نفر نیز برگزیده شدند.

سمیه حیدری ادامه داد: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه معصومین(ع) به ویژه فرهنگ رضوی بر مبنای کتاب و کتابخوانی، شناسایی و معرفی کتاب های فاخر مرتبط با فرهنگ رضوی و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا(ع) فراخوان آن از سال گذشته آغاز و تا آذرماه ادامه داشت .

وی تعداد برگزیدگان فردی در این جشنواره ۲۲۴ و تعداد برگزیدگان خانوادگی را ۱۶ نفر عنوان کرد و گفت: در این جشنواره پنج هزار و ۴۴۴ نفر در رده سنی کودک و نوجوان و هشت هزار و ۸۴۴ نفر در رده سنی بزرگسالان شرکت و این جشنواره در سازمان زندان های استان در بین زندانیان به صورت چهار گزینه ای برگزار شده و از پنج نفر از برگزیدگان این جشنواره در زندان های استان تجلیل شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با ذکر اینکه اندیشه، تفکر و فرهنگ ائمه اطهار(ع) و فرهنگ رضوی تداوم راه توسعه و ترقی ایران عزیز اسلامی را فراهم می کند، گفت: به عنوان خادم الرضا (ع) در این برنامه در تلاش هستیم وظایف معنوی و تکلیف الهی خود در راستای توسعه و ترویج فرهنگ رضوی انجام دهیم.

حیدری تاکید کرد: این برنامه با همکاری کانون های خدمت رضوی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه های اجرایی و فرهنگی برگزار شده است.

وی یادآورد شد: کارکنان ادارات و نهادهای دولتی نیز به تعداد ۱۵۰ نفر در این جشنواره شرکت و از برگزیدگان شهرستان در مکان های نماز جمعه با حضور مسولان تجلیل شده است.

وی با اشاره به حضور خدام حرم مطهر رضوی در این برنامه، خاطرنشان کرد: حضور خدام حرم مطهر رضوی به غنای برنامه ها ما کمک می‌کند، دنیای همه ما ایرانی ها حول محور حرم مطهر می چرخد و در این محافل ارادات قلبی خود را به ساحت مقدس حرم مطهر رضوی ابراز می کنیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار