کد خبر: ۱۰۴۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷ 04 June 2022

تبیین ابعاد شخصیت الهی و سیاسی امام( ره) از مصادیق بارز تبیین آرمانهای انقلاب اسلامی است

خبرگزاری تابناک گیلان:حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه هنوز شخصیت عرفانی و سیاسی امام خمینی(ره) بیان و تبیین نشده است گفت: رهبری پیامبر گونه امام فعلی انقلاب اسلامی تمام دنیا را به چالش کشیده است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک گیلان حجت‌الاسلام «تقی روحانی»امروز (جمعه، ۱۳ خرداد) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در اولین جمعه ماه پربرکت ذیقعده قرار داریم و دهه کرامت و سالروز رحلت حضرت امام راحل در ایام مقارن شده است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه امورات دینوی نباید ما را از مناسبت‌های مهم سال غافل نماید عنوان کرد: اگر می‌خواهیم توشه برداریم باید به این مناسبتها توجه ویژه داشته باشیم تا بتوانیم به تقوای الهی نائل شویم زیرا انسان بدون حساب و کتاب‌ و بدون مراقبت، الهی و نورانی نمی‌شود. 

 

روحانی مطالعه نهج‌البلاغه، مفاتیح و صحیفه سجادیه را برای همه شیعیان لازم و واجب دانست و تصریح کرد: امیرالمومنین علی علیه السلام در خطبه‌هایی از نهج‌البلاغه میفرمایند تقوا دژ استوار و محکمی است که ساکنان خود را از گزند عذاب الهی در دنیا و آخرت حفظ می‌کند اما در مقابل گناه و معصیت دژ سستی است که ساکنان آن از خطر در امان نیستند.

 

وی این سخن حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) درباره اینکه انسان به واسطه تقوا می‌تواند نیش زهرآلود گناه را قطع نماید مورد اشاره قرار داد و افزود: در اینجا مشخص میشود هر کسی که گناه میکند در واقع نیش زهرآلودی را به خودش وارد می‌سازد و به بیان دیگر تقوای الهی پادزهر انسان در برابر گناه است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر یکی از مهمترین دلایل عدم گشایش در کارها را دوری از تقوای الهی و ارتکاب به گناه دانست و اضافه کرد: تقوا برطرف کننده موانع در زندگی است و اگر تقوا در افعال، رفتار و گفتارمان نباشد با تعبیری که امیرالمومنین علی علیه السلام دارند قطعا زیر ولایت شیطان رفته و شیطان تمام مجاری ادراک مان را اداره خواهد کرد.

 

روحانی با تاکید بر اینکه تمام تلاش انبیاء الهی و پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام این بود که انسانها گرفتار شیطان نشوند یادآور شد: امام صادق علیه‌السلام در ساعات آخر شهادتشان فرمودند به شفاعت ما نخواهد رسید کسی که نماز را سبک بشمارد و علت این تاکیدات این است که نماز نردبان هر انسان باتقوایی است.

 

وی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ضمن توصیه مجدد همه نمازگزارن به رعایت تقوای الهی اذعان کرد:‌ باید تلاش کنیم همواره بدون تلف کردن وقت، طی نمودن راههای مختلف کسب تقوای الهی را در پیش بگیریم. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله احسانبخش اضافه کرد: همه مردم گیلان از این مرد الهی و عالم مجاهد خاطره خوش دارند زیرا هم برای اسلام هم برای گیلان و هم برای دفاع مقدس و هم در ارسال کمکها به سوی جبهه‌ها تلاش مخلصانه انجام داد.

 

روحانی ۱۴ خرداد و رحلت جانگداز امام خمینی رحمت‌الله علیه را تلخ ترین روز ملت ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: در اینجا یاد ۱۵ خرداد سال ۴۲ و شهدای آن روزها را هم گرامی میداریم زیرا شهدای ۱۵ خرداد در آن اوج خفقان حاکمیت طاغوت پیشگام و مقرب درگاه خداوند بودند.

 

وی دستور مقام معظم رهبری برای جهاد تبیین را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: در این عصر و زمانه به جهاد تبیین نیازی اساسی داریم زیرا امروز تبیین ابعاد شخصیت الهی و سیاسی حضرت امام و حراست از انقلاب اسلامی از مصادیق بارز تبیین آرمانهای انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر مرور وصیتنامه حضرت امام راحل را برای شناخت ایشان لازم و ضروری دانست و ادامه داد: امام خمینی رحمت‌الله علیه فقط یک مرجع تقلید و صاحب رساله یک عارف و فیلسوف نبود بلکه امام یک نظامی هم محسوب می‌شد و هنوز شخصیت عرفانی و سیاسی امام بیان و تبیین نشده است.

 

روحانی عنوان کرد: امام راحل برای اینکه ادامه مسیر انقلاب گره نخورد و همچنان با عبور از پیچ و خم‌های خطرناک تاریخ به مسیر خود ادامه دهد به همه فرمودند وحدت را حفظ کنیم زیرا اختلاف برای انقلاب سم مهلکی است و هر کسی که به این سخن توجه نکند او بدون شک ضد امام است.

 

وی اذعان کرد: متاسفانه شاهدیم همچنان خطوط سیاسی و اعمال نظرات سیاسی در حال له کردن ارکان انقلاب اسلامی است و اینها باید در قیامت به امام جواب بدهند زیرا امام راحل در وصیت‌نامه خویش فرمود باید همه اتحاد را حفظ کرده و از انقلاب در برابر نفوذ دشمن و نااهلان جلوگیری کنند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار