بسته خبری
بسته های خبری «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کنیم ؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. لذا ما سعی میکنیم تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار دهیم و اینک بسنه خبری تابناک راتقدیم خوانندگان خود میکنیم
کد خبر: ۱۰۴۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ 03 October 2015

ابتلای حاجیان آذربایجان شرقی به کرونا تکذیب شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت : خوشبختانه هیچ موردی از ابتلا به کرونا در بین حاجیان آذربایجان شرقی مشاهده نشده است .

در برخی شبکه های اجتماعی شایعه ای مبنی بر ابتلای دو نفر از حاجیان تبریز به بیماری کرونا منتشر شد که این خبر ساختگی از طرف مسوولان متولی، شایعه اعلام و تکذیب شد .

دکتر محمدحسین صومی ،اظهار کرد : پس از ورود حاجیان استان به فرودگاه تبریز برای اطمینان از سلامت زایران ،بلافاصله معاینات و آزمایشات لازم انجام شده و سالم بودن زایران مسجل شده است .

حسن تقی زاده جانشین مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی نیز به خبرنگار ایرنا گفت : حاجیان استان در سلامت کامل هستند و دو پیرزن در فرودگاه تب خفیف داشتند که بنا به اعلام پزشکان سرماخوردگی ساده بوده و جای نگرانی نیست .

پلمپ یک واحد همبرگرسازی متخلف

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از بازداشت و پلمپ یک واحد همبرگرسازی متخلف در یکی از شهرستان های استان خبر داد و گفت: این واحد از سنگدان های آلوده به صورت چرخ کرده در تهیه همبرگر استفاده می کرد که شناسایی و روانه زندان شد.

دکترامیرحسین بهداد در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی با تأکید بر نقش رسانه‌ها در انعکاس مشکلات جامعه و جلوگیری از فساد اظهار کرد: رسانه‌ها همواره در کنار اقشار مختلف بیان‌کننده مسائل اجتماعی و موضوعات روز هستند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، تأمین بهداشت و امنیت غذایی را از رسالت‌های دامپزشکی دانست و گفت: نظارت بر تولید فرآورده‌های دامی و ایجاد اعتماد در میان مردم در مورد سلامت محصولات دامی و شرعی بودن آنها از رسالت‌های اداره‌کل دامپزشکی است.

وی یادآور شد: با وجود برخی فشارها تلاش داریم تا این اعتماد مردم را از دست ندهیم و دامپزشکی نیز به عنوان یک دستگاه حاکمیتی عرصه را بر متخلفان تنگ کرده و در این میان حمایت‌های خبرنگاران و رسانه‌ها مهم و سرنوشت‌ساز است.

امیرحسین بهداد در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر امکان استفاده از هورمون در مرغداری ها افزود: دو نوع هورمون موثر بر رشد داریم که یکی هورمون پروتئینی و دیگری استروئیدی است، در این بین تنها هورمون استروئیدی در رشد مرغ می‌تواند تأثیر بگذارد که اگر مرغی به وسیله هورمون رشد کند، قیمت تمام شده هر کیلوگرم از آن حدود 100 هزار تومان می‌شود لذا تزریق هورمون توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرکل دامپزشکی در ادامه با اشاره به ممنوعیت فروش مرغ 2.5 کیلویی، خاطرنشان کرد: بهترین وزن مرغ خریداری شده، 1.8 کیلوگرم است که با افزایش وزن مرغ، احتمال ابتلا به بیماری افزایش می‌یابد که به همین دلیل از آنتی بیوتیک استفاده می‌شود.

بهداد ادامه داد: هر چه وزن مرغ بیشتر شود، آنتی بیوتیک مصرفی برای جلوگیری از بیماری آن بیشتر است که به همین دلیل خرید اینگونه مرغ‌ها توصیه نمی‌شود.

کاهش بودجه شهرداری تبریز از سوی دولت!

علیرغم افزایش بودجه دولتی دیگر کلانشهرها در سال جاری نسبته به سال گذشته، متناسفانه بودجه شهرداری تبریز از سوی دولت کاهش یافت.

مزجی معاون اقتصادی شهرداری مشهد با اشاره به افزایش 48 درصدی کل بودجه شهرداری در سال 93 به 94 عنوان کرد: بودجه کل شهرداری نسبت به سال قبل 47 درصد افزایش داشته و این در حالی است که در تهران 13 درصد افزایش، اصفهان 12 درصد افزایش، تبریز با رشد منفی 2 درصد و شیراز 2 درصد افزایش، رشد بودجه داشته اند.

حرکت قطار گردشگران خارجی از تبریز

مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: قطار زندگی رجا حامل گردشگران خارجی سفر خود را چهاردهم مهر از تبریز آغاز می‌کند.

میرحسن موسوی‌دیزجی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تور گردشگری مسافران خارجی با استفاده از قطار زندگی رجا حامل ۷۵ نفر گردشگر خارجی از کشورهای آلمان، آمریکا، انگلیس، ترکیه، هلند، سوئیس و اتریش در ساعت ۵ بامداد روز سه شنبه چهاردهم مهر از ایستگاه راه آهن تبریز سفر خود را آغاز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این گردشگران از طریق هوایی از فرودگاه استانبول وارد فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز می‌شوند.

وی افزود: گردشگران خارجی در مدت حضور در ایران از برخی اماکن تاریخی شهرهای کشورمان از جمله زنجان، یزد، اصفهان و شیراز بازدید می‌کنند.

موسوی‌دیزجی اضافه کرد: این قطار گردشگری در نوزدهم مهرماه به ایستگاه راه آهن تهران مراجعه و به سفر خود پایان می‌دهند.

مدیرکل راه آهن آذربایجان تصریح کرد: مسافران قطار زندگی از مرز هوایی کشورمان را ترک می‌کنند.

انتخاب "لاله پارک" به عنوان تاثیرگذارترین مرکز خرید

مجتمع تجاری لاله پارک در دومین همایش تجلیل از برندهای برتر مراکز خرید و مجتمع های تجاری مورد تقدیر قرار گرفت.

در این همایش که برای دومین بار و توسط ماهنامه تجارت طلایی با حضور مطرح ترین مراکز خرید کشور در هتل المپیک تهران برگزار شد، مجتمع تجاری "لاله پارک" با نظر هیات انتخاب مورد تقدیر قرار گرفته و تندیس همایش را از آن خود کرد.

هیات انتخاب این همایش که از فعالین، مدرسین، مدیران و دست اندرکاران طراحی و ساخت مراکر تجاری ایران می باشند "لاله پارک" را به دلیل تاثیرگذاری مثبت در روند ساخت و ساز مراکز خرید شهر تبریز شایسته تقدیر دانستند و همچنین در این همایش تاثیرگذاری مثبت فعالیت های سرمایه گذاران این مجتمع در زمینه های اجتماعی و فرهنگی کشور مورد تحسین قرار گرفت.

گفتنی است سال گذشته نیز مجتمع تجاری "لاله پارک" توانسته بود لوح ویژه این همایش در زمینه " برترین مرکز تجاری برندینگ" ایران را از آن خود کند.

این گزارش همچنینی حاکی است مجتمع تجاری "لاله پارک" در هفته اخیر به مناسبت اعیاد قربان و غدیر ویژه برنامه ویزه برنامه "عید تا عید" لاله پارک را اجرا می کند.

این ویژه برنامه که شامل برنامه هایی چون ایستگاه نقاشی و جایزه کودکان، اجرای ورزش های باستانی و نمایش آداب و رسوم فولکوریک آذربایجان در محوطه مرکز تجاری است؛ با هدف ارتقای زمان اوقات فراغت بازدیدکنندگان مجتمع و ایجاد فضایی شاد برای خانواده ها طراحی شده و مورد استقبال بسیاری از مخاطبین مجموعه قرار گرفته است

هرکس با شیطان دست بدهد جایگاهش نزد شاه، صدام و آل سعود است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه هر کس با شیطان دست دهد جایگاهش در جهنم نزد شاه، صدام و آل‌سعود است، گفت: تا به حال در دستگاه سیاست خارجی چنین ضعف و سستی سابقه نداشته است.

سردار محمدرضا نقدی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در تبریز که به همت سپاه ناحیه امامت تبریز انجام شد با اشاره به حضور مردم ایران در تمام عرصه‌ها، اظهار داشت: هم در دفاع مقدس و هم در مقابله با فتنه‌ها، خط اول دست خود مردم بوده است و بلافاصله پشت سر ولایت این مردم بودند که حضور پیدا کردند و طبیعتا اگر حضور مردم در صحنه نبود در تمام این امتحانات بزرگ که در جنگ اتفاق افتاد و سایر حوادث (ترور، فتنه‌ها) شکست می‌خوردیم.

وی با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر اینکه مبارزه با استکبار همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: هرکس با شیطان دست دهد جایگاهش در جهنم نزد شاه، صدام و آل سعود است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در رابطه با فاجعه منا عملکرد دولت را ضعیف دانست و تصریح کرد: اینکه رهبری در این مورد صریح و شفاف صحبت می‌کنند نشان دهنده ضعف شدید دستگاه سیاست خارجی است که باید رهبری کار را تمام کند.

وی گفت: تا به حال در دستگاه سیاست خارجی چنین ضعف و سستی سابقه نداشته است.

هزار شهر بدون سینما در کشور داریم

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: وضعیت سینماهای کشور بسیار نامطلوب است و هم‌اکنون هزار شهر بدون سینما داریم.

حجت‌الله ایوبی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار داشت: امروز مردم سراسر جهان سینمای ایران را با ژانرهای مختلف می‌شناسند و فیلم محمد رسول‌الله که اثری فاخر و ارزشمند از سینمای کشور است، هویت و اصالت هنر ایرانی اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان این‌که سینمای ایران هویت، اصالت، فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: متأسفانه وضعیت سینماهای کشور مطلوب نیست، شهرهایی مانند آبادان در گذشته که چندین سینما داشتند، امروز هیچ سینمایی ندارند، اکنون هزار شهر بدون سینما در کشور داریم.

ایوبی از افزایش تعداد سالن‌های سینما در کشور خبر داد و گفت: مجتمع‌های فرهنگی 100 شهر فاقد سینما در حال تجهیز است تا مردم این شهرستان‌ها از سینمای مطلوب بهره‌مند شوند، ضمن این‌که در برخی از شهرها، سینما در مجتمع‌های تجاری در حال راه‌اندازی است که بیشتر آن را بخش خصوصی می‌سازد.

وی با بیان این‌که سال گذشته 40 سینما به تعداد سینماهای کشور افزوده شده است، گفت: مردم و رسانه‌ها باید در این حوزه از دولت مطالبه داشته باشند، افزون بر این‌که باید اراده ملی برای توسعه سینماهای کشور داشته باشیم، چراکه سینما یک امر تشریفاتی نیست، بلکه یک مسئله لازم برای کشور است

4 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 4 درصد جمعیت استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: 58 هزار سالمند در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند که 67 درصد از این سالمندان زن و بقیه مرد هستند.

حسین دشتی در همایش پاسداشت و تکریم منزلت سالمندان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تبریز اظهار داشت: اولویت اول این نهاد ارائه خدمت به سالمندان تحت حمایت است زیرا در آموزه‌های دینی ما به تکریم و استفاده از تجارب سالمندان سفارش شده است.

وی افزود: 58 هزار سالمند در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند که 67 درصد از این سالمندان زن و بقیه مرد هستند.

وی با بیان اینکه 38 درصد مددجویان تحت حمایت این نهاد در کشور از سالمندان هستند، اظهار داشت: 16 درصد از جمعیت سالمند استان هم تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی هستند.

دشتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 4 درصد جمعیت استان آذربایجان‌شرقی تحت حمایت این نهاد قرار دارند، اضافه کرد: از 70 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد 37 هزار خانوار دارای سرپرست زن هستند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
لاله پارک خودمونه خوب
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
دکتر صومی کمی به جای مصاحبه های تبلیغاتی فکر خدمت به مردم باش . دانشگاه را دریاب که چند سال عقبش انداختی. تابناک پیگیری وضعیت علوم پزشکی خیلی کار مهمیه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
اینکه بودجه ما کاهش پیدا کنه و عزیز کرده های اصفهان و تهران بودجشون زیاد بشه مگه پیزی غیر تبعیضه آخه؟
یاسر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
درود بر فرمانده دلاور بسیج که شجاعانه حرف دل ملت را میگی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
ماشالله این سردار نقدی هم در تمامی زمینه ها کارشناسه ها! آقا ادب دیپلماتیک و بین المللی داشته! نکنه انتظار داشتی بزرگترین رده دیپلماسی کشور تو سازمان ملل اوباما را دید شعار مرگ بر آمریکا بده و کلی فحش بهش بگه! بصیرت داشته باشین کمی.
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
خیلی خنده داره واقعأ. سردار قیامتی هم هستا! چرا دوست دارید مردم رو با افکار ودتون تحت تأثیر قرار بدید آخه
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
به همه خدمت گزاران نظام یک مارک بچسبانیم، نهاد محرم نامحرم بسازیم، آخرش که چی؟ بسیج محل اتحاد و انسجام ملیه سردار نه ...؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
آقای ظریف این خیلی بده که مخفی کاری میکنی. من با دستت دادن مشکلی نداریم رفتار دیپلماتیک بوده. اما اینکه دست دادین باید اولین نفر خودتون اعلام میکردید نه اینکه کاخ سفید اعلام میکرد و شما سکوت میکردی و ملت را تحقیر. یادمه ردیس جمهور محترممان هم زنگ زده بود بعد تکذسب میکرد که کاخ سفید اعلام کرد. حداقل از این شیطان بزرگ اعتماد به مردم رو یاد بگیرید. لطفأ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
باز خون اصفهان رنگین تر از تبریز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
یعنی چرا باید تو خیلی از شهرامون سینما نداشته باشیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
الحق که ضعف سیستم دیپلماسی ما خیلی آشکاره! آخه ما به کجا رسیدیم که بحرین سفارت مارو تعطیل بکنه؟ به جای حاشیه مسئولان دیپلماسی کشور به فکر اقتدار ملی باشند لطفأ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :