معاون اجرایی حرم حضرت معصومه (س) گفت: امسال ۵۰ برنامه فرهنگی، آیینی و مذهبی برای گرامیداشت دهه کرامت در حرم مطهر بانوی کرامت اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 30 May 2022

به گزارش تابناک قم، آقای محمود نژاد با اشاره به اینکه آیین آغاز این برنامه‌ها از عصرروز سه شنبه و با مراسم تعویض پرچم در صحن امام رضا(ع) حرم بانوی کرامت شروع می‌شود گفت: صبح روز میلاد بانوی کرامت نیز آیین خطبه خوانی در شبستان امام خمینی (ره) با سخنرانی حجت الاسلام مروی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعار امسال برنامه‌های دهه کرامت خدمت کریمانه؛ جهاد عالمانه است افزود: پویش سراسری فدای دخترم از برنامه‌های مهم دیگری است که با هدف تکریم دختران، متناسب با شعار جهاد تبیین اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال برای دهه کرامت ۵۰ برنامه آیینی و فرهنگی پیش بینی شده است افزود: همایش دختران آفتاب ویژه دختران نوجوان و جوان در روز ۱۱ خرداد در شبستان امام خمینی(ره) با مشارکت معاون امور بانوان ریاست جمهوری اجرا خواهد شد.

معاون اجرایی و رییس آیین‌های فاطمی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) از اعزام کاروان شادی و سفیران کریمه به شهرها، استان‌ها و کشور‌های مختلف خبر داد و افزود: در دهه کرامت خادمین آستان مقدس حرم بانوی کرامت با حضور در نقاط مختلف پرچم نورانی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) را به مکان‌های مختلف خواهند برد و مراسم جشن و سرور اهل بیت (ع) در آن مکان‌ها برگزار می‌شود.

اقای محمود نژاد در خصوص برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت گفت: برگزاری محفل شعر فاطمی با مشارکت شعرای آیینی در جوار مقبره پروین اعتصامی اجرایی خواهدشد.

وی در خصوص برنامه‌های رسانه‌ای دهه کرامت گفت: برنامه ریزی برای تولید محتوی رسانه‌ای در شبکه‌های مختلف رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی تدارک دیده شده که همزمان با آغاز این دهه پخش و منتشر خواهند شد.

معاون فرهنگی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) نیز از اجرای برنامه‌های مداحی و سخنرانی با حضور مداحان و سخنرانان به مناسبت این دهه در حرم مطهر خبر داد و افزود: مراسم شب میلاد با حضور حجت الاسلام پناهیان با موضوع جهاد تبیین و مداحی حاج محمود کریی در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دهه اجرای برنامه‌های سرود و برنامه‌هایی به زبان‌های اردو، عربی و انگلیسی در بخش بین الملل آماده و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

حجت الاسلام احمدی در خصوص ساخت سریال زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) با همکاری سیما فیلم افزود: نگارش و اشکالات فیلمنامه این سریال به پایان رسیده و نظارت محتوایی لازم از یک سال قبل بر روی فیلمنامه اعمال شده است.

وی ادامه داد: این سریال به کارگردانی جواد افشار قرار است ابتدا در نسخه اولیه با روش art book ساخته شود و سپس نسخه نهایی ساخته شود.

معاون فرهنگی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) اضافه کرد: با همکاری عتبه حسینی(ع) تله فیلمی در خصوص حضرت فاطمه معصومه (س) در حال ساخت است و هم اکنون باگذراندن مراحل نگارش فیلمنامه به مراحل ضبط فیلم و تدوین رسیده است.

حجت الاسلام احمدی، جهاد تبیین، توجه به بعد تمدن ساز معارف اهل بیت، توجه عمومی به فرهنگ زیارت، خدمت کریمانه به مردم، و الگو سازی در شادی و نشاط مذهبی را از محور‌های مهم تولید محتوی و برنامه در جشن‌های دهه کرامت عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار