رئیس گروه پیشگیری از بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به شیوع بیماری سرخک در کشور همسایه افغانستان خوشبختانه از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا کنون 95 درصد کودکان ایرانی که واکسیناسیون آنها به تعویق افتاده بود، واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 28 May 2022

به گزارش تابناک رضوی، زهرا نهبندانی با بیان این مطلب اظهار کرد: با اشاره به اینکه کودکان زیر 5 ساله ایرانی و اتباع خارجی 9 ماه تا 30 ساله کاندید دریافت واکسن کرونا هستند اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری سرخک در کشور همسایه افغانستان خوشبختانه از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا کنون 95 درصد کودکان ایرانی که واکسیناسیون آنها به تعویق افتاده بود، واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: جمعیت اتباع شناسایی شده و دارای کارت آمایش 340 هزار نفر بوده که از این تعداد 218 هزار نفر در گروه سنی 9 ماه تا 30 سال هستند همچنین در میان ایرانی‌ها هم 33 هزار نفر تأخیر در تزریق واکسن داشتند که تاکنون 95 درصد آن‌ها واکسینه شدند.

 

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسن MMR در قالب دو دز و در یک سالگی و 18 ماهگی تزریق می‌شود، خاطرنشان کرد: در گروه هدف (ایرانی‌ها) افراد زیر 5 سال واکسینه نشده، شامل واکسن سرخک هستند، ضمن اینکه واکسیناسیون فلج اطفال هم از 2 ماهگی بدون محدودیت سنی و MMR به افراد در سنین 9 ماهگی تا 40 سالگی در مناطق مرزی تزریق می‌شود.

وی تصریح کرد: به دلیل هم مرزی با کشور افغانستان و شیوع بیماری سرخک در این کشور، خطر برای ابتلا به این بیماری در کشور ما نیز وجود دارد زیرا بیماری‌های ویروسی واگیردار به سرعت قدرت انتقال دارند بنابراین باید از شیوع آن‌ها با واکسیناسیون و سایر اقدامات حفاظتی جلوگیری کرد.

نهبندانی بیان کرد: اتباع خارجی رده سنی 9 ماه تا 30 سال نیز طبق ضوابط به صورت رایگان واکسینه می‌شوند تا زمینه شیوع این بیماری در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار