تابناک: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از اعلام فراخوان دومین همایش منطقه ای«شعر عاشورایی» درساوه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 02 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی، به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،«حسین شاکری»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: دومین همایش منطقه ای«شعر عاشورایی» در سال«دولت وملت،همدلی وهمزبانی »در شهرستان ساوه وبا حضور 5 استان قم،قزوین،همدان،البرز ومرکزی برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه تجلیل وتکریم از مقام شامخ حضرت عبدالله الحسین(ع) ویاران فداکارش،توجه به نقش ادبیات در ترویج وتوسعه دین ومذهب تشیع،ایجاد فضا ومحفلی برای گردهمایی شاعران وادیبان با محوریت امام حسین(ع)،تقویت واستمرار حرکتهای فرهنگی متعهد ومنطبق با اهداف والای فرهنگی اظهار کرد: این همایش در قالب اشعار مرتبط با واقعه عاشورا وشهدای کربلا برگزار می‌شود.

شاکری در ادامه مقام عبودیت، احیای سنت‌ها و سیره‌های نبوی و علوی، ظلم ستیزی امر به معروف و نهی از منکر، آزادی و آزادگی، نماز ظهر عاشورا، بصیرت و معرفت عزت‌مندی و اخلاق، زیبایی شهادت، رضا و تسلیم را فرازهایی از خطبه‌های آن امام همام عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این همایش با هدف نشر و گسترش فرهنگ و شعر عاشورایی، گسترش معارف اهل بیت(ع)، ترویج فرهنگ پایداری و زنده نگه‌ داشتن روحیه شهادت طلبی و ایثار، شناسایی و معرفی آثار برجسته در حوزه شعر عاشورایی و تقویت و استمرار حرکت‌های فرهنگی متعهد و منطبق با اهداف والای فرهنگ دینی برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ، واقعه عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر، بصیرت عاشورایی و زنان عاشورایی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را از موضوعات این جشنواره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شرکت در همایش محدودیت سنی ندارد و قالب اشعار آزاد بوده، باید آثار صرفاً در موضوعات اعلام شده باشد و هر شرکت‌کننده حداکثر تا 3 اثر می‌تواند به دبیرخانه ارسال نماید، افزود: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا بیست وپنجم آبان ماه سال ‌‌جاری بوده و زمان برگزاری مراسم نیز پنجم آذرماه در آستان مقدس امامزاده سید اسحاق (ع) می باشد..

این مقام مسئول در پایان خاطر‌نشان کرد: به نفرات برگزیده اول تا سوم هدایای نقدی وتندیس همایش اهدا و همچنین به 7 اثر برگزیده  نیزلوح تقدیر و هدایایی تقدیم می‌شود.

به گفته وی، جوایز این جشنواره شامل تندیس همایش، لوح تقدیر و مبلغ 7 میلیون ریال به نفر اول، تندیس همایش، لوح تقدیر و مبلغ 6 میلیون ریال به نفر دوم، تندیس همایش، لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال به نفر سوم و لوح تقدیر و 7 جایزه نقدی دو میلیون ریالی به هفت اثر برگزیده است.

یادآور می‌شود؛ کلیه آثار می‌بایست در قطع A4 به‌صورت تایپ شده همراه با لوح فشرده اثر و یا به‌صورت فایل PDF با مشخصات فوق از طریق پست الکترونیکی Ershad.news@gmail.com به نشانی استان مرکزی،ساوه، ،خیابان شریعتی،شریعتی10،کدپستی 98579-39186 ارسال شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 42223220،42223220-086 تماس حاصل کنند 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار