معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد؛
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت تلاش می‌کند در مرز باجگیران خراسان رضوی با ترکمنستان مشکلات معیشتی که زمینه ساز مهاجرت از این منطقه مرزنشین است حل شود.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ 07 May 2022

معاون پارلمانی رئیس جمهور:
دولت باید در زمینه تامین معیشت مرزنشینان قدم بردارد
دولت باید در زمینه تامین معیشت مرزنشینان قدم بردارد
قوچان ـ معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت باید با مهیاکردن زیرساخت‌ها در زمینه تأمین معیشت مرزنشینان قدم بردارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد حسینی شامگاه جمعه در سفر خود به شهرستان قوچان در نشست حل مشکلات منطقه مرزی باجگیران با تاکید بر این موضوع که مرزها نباید خالی از سکنه شده و دولت باید با مهیاکردن زیرساخت‌ها در زمینه تأمین معیشت مرزنشینان قدم بردارد، اظهار کرد: امروز تراز کشور در راستای مبادله کالا مثبت و این مسئله در ایجاد فرصت‌های شغلی مؤثر است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت تلاش می‌کند در مرز باجگیران خراسان رضوی با ترکمنستان مشکلات معیشتی که زمینه ساز مهاجرت از این منطقه مرزنشین است حل شود.

وی افزود: اراده دو کشور در بازگشایی این مرز نقش اساسی دارد و طرف مقابل هم باید این بازگشایی را به نفع خود بداند، زیرا نزدیکی به عشق‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان می‌تواند در ترانزیت کالا و تامین نیازها مفید باشد.

حسینی گفت: کشور ترکمنستان پس از شیوع کرونا سخت‌گیری‌های ویژه‌ای در مرزهای خود اعمال کرد و حتی این مساله به اتباع ترکمن و دیپلمات‌هایشان نیز تسری پیدا کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده مبنی بر بازگشایی مرزهای مشترک ایران با ترکمنستان و تاکید بر تمرکز برای بازگشایی مرز باجگیران افزود: براساس گفته‌های سفیر ایران در ترکمنستان به‌منظور مبادله کالا از طریق بازارچه‌های مرزی نیز این کشور تقاضاهایی مطرح کرده که متأسفانه دنبال نشده است.

وی بیان کرد: معاون اقتصادی وزارت امور خارجه نیز سفری به این شهر مرزی داشته است که نشان از آن دارد که کار وزارت خارجه تنها مساله سیاست نیست بلکه از طریق این معاونت مسائلی، چون مبادلات اقتصادی هم انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به ایجاد روابط مطلوب با کشورهای همسایه افزود: در مقطعی نگاه به اروپا و چند کشور خاص بود، اما امروز نگاه دولت به دیگر کشورها به‌منظور تحکیم روابط است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار