نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به جایگاه، اهمیت و ارزش مقام معلمان در نظام تعلیم و تربیت افراد جامعه از دولت خواست تا حد توان به وضعیت معلمان رسیدگی و آن‌ها را خوشحال کند.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷ 02 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، آیت‌الله «مصطفی علما» روز دوشنبه به مناسبت روز معلم در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته "معلم" که در دفتر بیت نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم در مورد جایگاه قلم و قسم خداوند به آن؛ افزود: در طول تاریخ این خواندن و نوشتن بوده که تفکر و رشد انسان‌ها را بالا برده و دنیا را حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه بالاترین مسند در دنیا، مقام بلند معلمی است، گفت: حضرت امام (ره) می‌فرمود باید نیزه را به قلم تبدیل کنیم، زیرا این قلم است موجب رشد تفکر تعالی ما می‌شود لذا از ابتدا مورد توجه بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه هر روز را روز معلم دانست، زیرا هر روز ما با تعلیم و تربیت سرکار داریم و خواستار حفظ احترام و جایگاه و ارزش مقام معلمی در جامعه وزرات آموزش و پرورش شد.

وی از خدمات برجسته و مهم آموزش و پرورش و زحمات خالصانه معلمان قدر دانی کرد و گفت: در ۲ سال گذشه شیوع ویروس کرونا به نظام تعلیم و تربیت و درس دانش آموزان ضربه زده که امیداوریم با برنامه برنامه ریزی‌های که آموزش و پرورش استان دارد، تا حدی این مشکلات جبران شود.

آیت الله علما همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله شهید مطهری که روز معلم به یاد این شهید نام گذاری شده است، گفت: شهید مطهری را عالمی عامل یعنی به علمی که داشت عمل می‌کرد توصیف کرد و افزود: انشالله همه ما، او را الگو کار‌های خود قرار دهیم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در پایان از زحمات و تلاش‌های «مجید یزدان پناه» مدیر کل پیش آموزش و پرورش استان کرمانشاه قدردانی کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۴ شهرستان؛ ۳۶۰ هزار دانش آموز، ۲۶ هزار فرهنگی شاغل، ۲۰ هزار معلم بازنشسته، چهار هزار و ۱۰۰ مدرسه با ۱۶ هزار کلاس درس دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار