مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: این اداره کل در تعطیلات عید فطر (دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری) از ساعت هشت صبح تا ۱۴ بعدازظهر، آماده خدمت‌رسانی به مردم نوعدست است.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱ 01 May 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا دکتر مریم میرزاده افزود: ارایه کارت ملی برای مراجعه کنندگان به اداره کل انتقال خون استان الزامی است.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه در ادامه گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون چهار هزار کرمانشاهی برای اهدای خون به مراکز خونگیری این سازمان مراجعه کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان و در شب‌های قدر بسیاری از شهروندان کرمانشاهی به پویش نذر خون پیوستند تا از این فرصت نیکوکاری برای کمک به همنوعان بیمار بهره گیرند.

میرزاده با بیان اینکه حدود ۲۴ مرکز درمانی فعال کرمانشاه روزانه به ۲۰۰ واحد خون و فرآورده‌های آن نیاز دارند، گفت: ذخایر خونی استان در حد قابل قبولی است، اما برای حفظ آن نیاز به اهدا ویژه گروه منفی داریم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه بهترین زمان اهدای خون در ماه مبارک رمضان یک ساعت پس از افطار است، افزود: مراکز خونگیری استان کرمانشاه این روز‌ها از ساعت هشت صبح تا ۲۳ پذیرایی اهداکنندگان خون هستند.

میرزاده، هدف اصلی سازمان انتقال خون را تهیه خون سالم و فرآورده‌های آن دانست و یادآور شد: هر فردی که خون اهدا کند به سه نفر کمک کرده است، زیرا سه نوع فرآورده از خون او برای بیماران مختلف گرفته می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه همچنین یکی از اهداف سازمان انتقال خون را استمرار پیدا کردن خون گیری از اهدا کنندگان دانست و گفت: ما در جامعه بیمارانی مانند هموفیلی ها، پلاسمایی‌ها، کسانی که شیمی درمانی می‌کنند و سرطان دارند که همیشه نیاز به خون دارند، بنابراین نیاز به تامین مستمر خون برای آن‌ها یک نیاز همیشگی است و به همین خاطر نسبت به استمرار خون گیری باید تا حدی اطمینان پیدا کنیم.

در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه اکنون تنها یک مرکز خونگیری آن هم در مرکز وجود دارد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و معادل ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند، از این تعداد، ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار