سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت:پرونده ثبتی شیرینی سنتی گوش فیل ویژه ماه مبارک رمضان, مستندسازی شده و به زودی در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس ملی ثبت می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰ 30 April 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، محسن کریمی افزود: این شیرینی سنتی در ماه معنوی و مبارک رمضان در هنگام افطار سرو می‌شود.
سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: پرونده ثبتی گوش فیل به عنوان شیرینی سنتی اراک که در ماه مبارک رمضان تهیه و مصرف می‌شود، در دست تهیه است و به زودی مستندات آن برای ثبت در فهرست آثار ناملموس کشور ارسال خواهد شد.
کریمی اضافه کرد: شناخت خواص موادغذایی سالم و طبیعی، هنر آشپزی سنتی، توجه به سلامتی اعضای خانواده و بسیاری دیگری از عناصر ارزشمند گذشته است که بخش عمده‌ای از میراث ‌فرهنگی ناملموس یا معنوی غذایی ما را در گذشته تشکیل می‌داده است.
سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه بعضی از غذاهای سنتی و فرهنگ غذایی در استان در حال فراموشی هستند و میراث‌فرهنگی در نظر دارد نسبت به شناسایی و ثبت در فهرست ملی کشور اقدام کند افزود: قبل از این برخی غذاها و شیرینی‌های سنتی استان مانند جوزغند نراق، مهارت و فن تهیه و پخت فتیروکسمه، شیوه سنتی پخت حلوای تبق ابراهیم آباد در فهرست ملی ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار