نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: اگرچه امروز مشکلاتی در کشور داریم، اما یکی از قدرت‌های برتر جهان هستیم و حرف برای گفتن داریم.
کد خبر: ۱۰۴۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ 27 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، آیت‌الله مصطفی علماء، امروز (هفتم اردیبهشت) در دیدار با نخبگان جامعه کار، تلاش و تعاون استان به مناسبت هفته کار و کارگر، با تبریک ایام ماه مبارک رمضان، افزود: حتما در این تشنگی و گرسنگی که روزه‌داران می‌پذیرند برکات و اثرات فراوانی وجود دارد که خداوند این ماه را ماه ضیافت خود خوانده است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ نیز علما، عرفا و بزرگانِ دین همواره توجه ویژه‌ای به این ماه پر خیر و برکت داشتند.

امام جمعه کرمانشاه سپس از نامگذاری امسال با عنوان سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" یاد کرد و گفت: اینکه مقام معظم رهبری از سال‌ها پیش همواره نامگذاری سال‌ها را مرتبط با مسائل اقتصاد انجام می‌دادند، بیانگر اهمیت اقتصاد است.

وی از ثروت‌های عظیم ایران در حوزه گاز، معادن، کشاورزی و... یاد کرد و افزود: از نظر ظرفیت‌ها و داشته‌ها در جهان حرف برای گفتن داریم و با وجود چنین ثروت‌هایی نباید این مقدار کم و کاستی داشته باشیم. باید تلاش کنیم با استفاده از این ظرفیت‌ها وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم بهتر شود.

آیت الله علما از این موضوع هم گلایه کرد که در دولت‌های قبل گاهی برخی افراد چند هزار میلیارد تومان برداشته اند و گفت: این رفتار‌ها برای کشوری که هشت سال درگیر جنگ بوده و جوانان عزیزی را از دست داده پذیرفتنی نیست.

وی اضافه کرد: اگرچه کاستی‌هایی وجود دارد، اما از سوی دیگر نباید شرایط امروز کشور را نسبت به گذشته فراموش کنیم، زمانی همین کرمانشاه مملو از مستشاران دیگر کشور‌ها بود و حالا ایران به تنهایی و با همه کمبود‌ها به یکی از قدرت‌های بزرگ تبدیل شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه اعمال تحریم‌های مکرر از سالیان دور تاکنون را صحه‌ای بر قدرتمند بودن ایران دانست و تاکید کرد: از گذشته هم مشکلات در کشور بوده، اما با امید به اینجا رسیدیم و حالا هم باید با امید از این شرایط عبور کنیم.

آیت الله علما در ادامه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر و با اشاره به جایگاه ویژه و مهم این قشر، اظهار کرد: حقوق قشر کارگر باید مکفی باشد، همچنین باید شرایط کار برای کارفرمایان نیز آسان شود.

وی پس از شنیدن دغدغه‌های کارفرمایان کرمانشاه، از آن‌ها خواست مشکلات خود را به صورت مکتوب تهیه کنند تا در سفر آینده رئیس جمهور به کرمانشاه ارائه شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار