رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مرحله پنجم شفاف سازی قیمت از طریق درج قیمت تولیدکننده از امروز به مرحله اجرا می رسد.
کد خبر: ۱۰۴۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸ 21 April 2022

محمدرضا علمدار یزدی افزود: در مرحله پنجم، کلیه واحد‌های تولیدکننده و وارد کننده کالا‌ها موظفند در راستای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی نسبت به درج همزمان قیمت تولیدکننده و قیمت مصرف کننده که در برگیرنده مجموع هزینه‌ها و سود قانونی واحد‌های تولیدی ـ وارداتی و ضرایب توزیعی ابلاغ شده و با احتساب مالیات برارزش افزوده هستند، از تاریخ اول اردیبهشت اقدام کنند.

وی افزود: کلیه واحد‌های تولیدی ملزم به درج همزمان قیمت تولید کننده و قیمت مصرف کننده واقعی بر اساس ضوابط قیمت گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها و ضرایب توزیعی اعلام شده است.


علمدار یزدی ادامه داد: واحد‌های تولیدی باید قیمت واقعی تولید کننده را بر روی کالا‌ها درج کنند همچنین قیمت تولیدکننده درج شده بر روی کالا مبنای تمامی اقدامات و قرارداد‌های فروش و احتساب ضرایب ابلاغی در کلیه حلقه‌های توزیع خواهد بود.


رئیس سازمان صمت تصریح کرد: واحد‌های اقتصادی مجاز به افزایش قیمت تولیدکننده به دلیل اجرای این موضوع نخواهند بود و در مواردی که قیمت مصرف کننده کالایی، با مبنا قرار دادن قیمت تولیدکننده و اعمال ضرایب شبکه توزیع، بیش از قیمت مصرف کننده قبلی باشد، واحد تولیدی مکلف به تعدیل قیمت خود خواهند بود.


وی با بیان اینکه قیمت تولیدکننده درج شده بر روی کالا باید عیناً منطبق با قیمت فروش بر اساس صورتحساب‌های صادره (فاکتور‌های فروش) باشد، ادامه داد: کلیه واحد‌های تولیدی باید اقدامات لازم را برای اطلاع رسانی و آگاه سازی شبکه‌های توزیع و مصرف کنندگان مرتبط در این خصوص به عمل آورند.


علمدار یزدی اظهار داشت: تمامی کالا‌ها به استثنای اقلام دارویی و پزشکی، مواد اولیه و کالا‌های واسطه‌ای غیر قابل عرضه به مصرف کننده نهایی، انواع البسه، پارچه و پوشاک، انواع طلا، جواهر و زیور آلات، انواع صنایع دستی، محصولات کشاورزی غیر بسته بندی، کالا‌های صنفی که در محل تولید عرضه می‌گردند از قبیل آش، حلیم، قنادی و ...، محصولات بورسی و کالا‌های عرضه شده در بورس، انواع مصالح ساختمانی غیر قابل بسته بندی، محصولاتی که امکان بسته بندی ندارند، انواع لوازم التحریر غیر قابل بسته بندی، انواع قطعات، ابزار و لوازم غیربسته بندی، مشمول پروژه شفاف سازی قیمت از طریق درج همزمان قیمت تولید کننده و قیمت مصرف کننده هستند.


گفتنی است از ابتدای شروع طرح تا پایان مرحله ۴ تعداد ۵۴ واحد تولیدی در استان که مشمول بوده اند شناسایی و بالغ بر ۴۰۰ قلم کالانسبت به اجرای این دستورالعمل اقدام کرده اند.

برچسب ها: مالیات ، قیمت ، سازمان صمت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار