رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه از شناسایی یک مورد مشکوک به بیماری سرخک در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ 20 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سید منصور تقوی در جمع خبرنگاران از شناسایی یک مورد مشکوک به بیماری سرخک در شهرستان خبر داد و گفت: هنوز جواب نمونه آزمایش این شخص از آزمایشگاه مرجع دریافت نشده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بیان کرد: پیشگیری و مقابله با شیوع این بیماری از جمله واکسیناسیون و اطلاع‌رسانی آن در دستور کار همه مراکز بهداشتی و درمانی است.

وی با اشاره به شیوع سرخک در افغانستان و ورود برخی از اتباع به کشور و پراکندگی در شهرها افزود: تدابیر لازم برای مقابله با شیوع سرخک اندیشیده می‌شود.

این مسؤول از شهروندان خواست برای دریافت واکسن سرخک کودکان هفت سال به بالا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

تقوی‌مفرد گفت: نیاز است مردم نسبت به پیگیری، رصد و شناسایی اتباع خارجی ورودی به شهرستان و شناسایی محل سکونت برای معرفی آنها به مرکز بهداشت شهرستان برای انجام واکسیناسیون سرخک با شبکه بهداشت همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: اتباع افغانی سنین 7 تا 35 سال ساکن در شهرستان باید نسبت به تزریق حداقل یک دز واکسن سرخک اقدامات قانونی لازم را انجام دهند.

رییس شبکه بهداشت و درمان تب، سرفه خشک، آبریزش بینی، گلودرد و چشم‌های ملتهب را از جمله علائم این بیماری اعلام کرد و افزود: این عفونت مراحلی دارد که در یک دوره ۲ تا ۳ هفته‌ای به ترتیب اتفاق می‌افتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار