استاندار مرکزی گفت:رهبر معظم انقلاب فرمودند، تنها راه علاج مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی است و مطابق تعابیر ایشان، اقتصاد مقاومتی دو رکن دارد، رکن اول اقتصاد دانش بنیان است.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ 14 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه عصر چهارشنبه در مراسم رونمایی از محصول جدید شرکت هپکو با عنوان تراک معدنی ۶۵ تنی افزود: شرکت هپکو باید بهره‌های فراوان از مولفه های دانشی داشته باشد و بداند بدون اتکا به دانش مهندسی امکان پیشرفت و توفیقات را ندارد.
وی یادآورشد: رکن دوم اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی است که سمبل و ظهورش در شرکت‌های بزرگی است که مردم به نحوی در آنها به لحاظ مالکیتی یا فعالیت مستقیم نقش دارند.
وی افزود:موفقیت‌های بیشتر شرکت هپکو در گرو اتکا به دانش مهندسی و توجه به مباحث دانش‌بنیان است.
استاندار مرکزی ادامه داد: هپکو نگین صنعت استان مرکزی است و کارگران این شرکت مجاهدان عرصه اقتصاد و تولید هستند که خط دفاع اقتصادی کشور را اداره می‌کنند.
وی افزود: شرکت هپکو در گذشته دو برهه زمانی مهم را دیده که یک دوره از سال ۵۱ و سپس در سال ۵۴ شروع شد و تا دوره شکوفایی از پس از انقلاب، دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از دفاع مقدس بوده که به عنوان شکوفایی اول این شرکت است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: اینجانب این افتخار را دارم که از سال ۷۶ و به دلیل ماموریتی که برعهده داشتم از نزدیک با مسایل شرکت هپکو آشنا هستم.
مخلص‌الائمه اظهار داشت: یک دوره دیگر هپکو هم مربوط به زمین‌گیری این شرکت است که به خیانت، به فساد و به نفوذ باعث آسیب زدن و زمین خوردن این صنعت شد و هزینه بسیار زیادی به مجموعه صنعت کشور در بخش‌های مختلف وارد کرد و ضربه بزرگی به نظام مدیریتی کشور زد.
وی عنوان کرد: خوشبختانه کارکنان، مدیران و کارگران دلسوز هپکو در داخل شرکت و دلسوزان بیرون از مجموعه که غصه این صنعت را خوردند، همراهی کردند و جلو آمدند تا هپکو از وضعیت اسفناکی که به آن دچار شده بود خارج شود، این صنعت مجدد از جا برخواسته و دوران به مراتب شکوفاتر از گذشته آغاز کرده است.
استاندار مرکزی افزود: مسیر کشور به سمت جلو است و برای پیشرفت تابع سه مولفه اصلی است که مولفه اول وضع گذشته، مولفه دوم فشار حال و مولفه سوم کشش آینده است.
مخلص الائمه تاکید کرد: سند تحول دولت مردمی در اسفندماه سال گذشته منتشر و به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: در این سند چالش‌های مختلفی برای اوضاع و احوال کشور برشمرده شده، عوامل متعددی که موجب این چالش‌ها شده ذکر شده و راهبردهای اجرایی فراوانی پیش‌بینی شده است.
استاندار مرکزی ادامه داد: در این سند، یک‌هزار و ۲۳ اقدام عملیاتی برای سه بازه زمانی کوتاه مدت تا پایان سال ۱۴۰۱، میان مدت تا پایان ۱۴۰۲ و بلندمدت تا پایان فعالیت دولت سیزدهم پیش‌بینی شده است و یک مبحثی از این سند اختصاص به ساخت داخل دارد.
مخلص‌الائمه عنوان کرد: اگر کل سند تحول دولت در دو شاخه و محور خلاصه شود، عبارت است از، تولید ملی و سبک زندگی؛ یعنی سند تحول دولت با یک‌هزار و ۲۳ اقدام قرار است این دو بخش را تحت تاثیر قرار دهد و تحولی را به نمایش گذارد.
وی گفت: همه می‌توانند این سند را بر خط مشاهده کنند و هر فردی که دلش برای کشور می‌سوزد، برای موفقیت دولت تلاش می‌کند و امیدوار به توفیق بیشتر دولت است، باید این سند را مطالعه کند و آن بخش‌هایی که مربوط به حوزه ماموریتی خود، حوزه فعالیت و علاقمندی هر فرد است را انجام دهد.
استاندار مرکزی اضافه کرد: این سند فصل‌های مختلفی دارد، حوزه‌های مختلفی را هدف گرفته است و بخش‌های مختلفی از آن ناظر بر تولید ملی است که به عنوان مسئله جدی پیش روی اقتصاد کشور است.
مخلص‌الائمه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، تنها راه علاج مشکلات کشور، اقتصاد مقاومتی است و مطابق تعابیر ایشان، اقتصاد مقاومتی دو رکن دارد. رکن اول اقتصاد دانش بنیان است و هپکو باید بهره‌های فراوان از بحث‌های دانشی داشته باشد و بداند بدون اتکا به دانش مهندسی امکان پیشرفت و توفیقات را ندارد. رکن دوم، اقتصاد مردمی است که سمبل و ظهورش در شرکت‌های بزرگی است که مردم به نحوی در آنها به لحاظ مالکیتی یا فعالیت مستقیم نقش دارند.
مخلص‌الائمه گفت: امید است با تلاش عزیزان در صنعت هپکو، مسیر پیشرفت و نقشه راهی که برای این شرکت ترسیم شده و حمایت‌هایی که از طریق وزارتخانه‌های ذی‌ربط در دست انجام است، این صنعت موفقیت‌های پی در پی کسب کند و به دوران شکوفاتر از اول برسد.
وی عنوان کرد: گل سرسبد مصرف‌کنندگان صنعت هپکو، حوزه معدن است که متاسفانه تاکنون بویژه در بخش غیردولتی به وظیفه ملی خود در قبال این شرکت عمل نکرده‌اند و نیاز است حمایت‌های ویژه از این حوزه صورت گیرد.
استاندار مرکزی ادامه داد: به طور قطع هپکو از زمین بلند می‌شود، کمر شکسته آن ترمیم و کمر واردکنندگان رانت‌خوار شکسته می‌شود.
مخلص‌الائمه بیان کرد: برخی از صنایع اراک در خصوصی‌سازی آسیب‌هایی دیدند و تعدادی در دوره فعالیت‌های مدیریتی مختلف تلاش‌های زیادی برای گره‌گشایی از مشکلات آنها صورت گرفت و برخی مانند واگن پارس از زمین بلند شد و دوران شکوفاتر از قبل را دارد، کمباین نیز دوباره بلند شده و تلاش می‌شود پس از رویدادهای خوبی که در هپکو صورت می‌گیرد، همزمان مسایل شرکت آذرآب اراک هم با کمک و مساعدت قوه‌های قضاییه، مجریه و مقننه حل شود.
استاندار مرکزی در حاشیه آیین افتتاح محصول جدید شرکت هپکو با عنوان تراک معدنی ۶۵ تنی در جمع خبرنگاران هم با بیان اینکه شرکت هپکو به عنوان نگین صنعت استان مرکزی و صنعت ملی در حوزه تولید ماشین‌ آلات سنگین و راهسازی و معدنی است، اظهار داشت: هپکو نقش مهمی در زنجیره تولید کشور دارد.
وی ادامه داد: دولت در چارچوب سند تحول دولت مردمی که اسفندماه پارسال منتشر کرد و هم رویکردها و جهت‌دهی‌هایی که از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب و هم در قالب سیاست‌های کلی ابلاغی از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی، دارد، وظیفه خود می‌داند با تمام توان همه بخش‌هایی که باید در تولیدات این شرکت کمک دهند یا سفارشات خود را به این شرکت کنند را کمک دهد.
مخلص‌الائمه تاکید کرد: وزارت راه‌شهرسازی، وزارت صنعت، معدن وتجارت و واحدهای تابه، شهرداری‌های کشور همه مصرف کننده محصولات راهبردی این شرکت هستند و همه تلاش‌ها به کار گرفته شده تا مجموعه ابزارهایی که وجود دارد به کار گرفته شود تا این شرکت از ظرفیت‌های خود حداکثر استفاده را داشته باشد و به دورانی فراتر از شکوفایی خود برگردد.
وی گفت: محصول جدید شرکت هپکو به عنوان یک محصول کم نظیر، هدیه صنعتگران، کارآفرینان، مهندسان و کارگران استان مرکزی به اقتصاد ملی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است.
استاندار مرکزی یادآورشد: امید است شرکت هپکو با سرعت به شرایطی برسد که بتواند همه نیاز داخل کشور را تامین کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار