تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
استاندار کرمانشاه گفت: هدف از تشکیل جلسه ستاد هماهنگی و عملیاتی توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان کرمانشاه، ترسیم نقشه راه استان در این حوزه و تمرکز فعالیت ها با ارائه راهکارهای عملیاتی و به دور از شعارزدگی است.
کد خبر: ۱۰۳۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ 14 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن امیری مقدم در نخستین جلسه کمیته اقتصاد دانش بنیان که صبح امروز در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امید است این جلسات تداوم یابد و تخصصی‌تر شود، همه دستگاه‌های اجرایی استان جهت تحقق شعار سال باید فعالیت‌های خود را متمرکز کنند.

استاندار کرمانشاه با پیشنهاد داد جلسه به نام ستاد عملیاتی، هماهنگی و توسعه عملیات اقتصاد دانش بنیان استان تغییر یابد، و همچنین افزود: با توجه به اینکه شعار سال بسیار کلیدی و کاربردی است و نیز در استان باید عملیاتی شود باید کارگروهی را افزایش دهیم تا خروجی مطلوب از این ستاد حاصل شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تمامی افراد و نمایندگان دستگاه‌ها که در این جلسه حضور دارند فعالیت‌شان در این راستا چشمگیرتر از گذشته باشد و جلسات به صورت مستمر با حضور معاون اقتصادی استانداری ادامه یابد و دبیری جلسات این ستاد بر عهده پارک علم و فناوری قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان به صورت محزا برای فعالیت در راستا تحقق شعار سال باید یک زیر مجموعه عملیاتی در دستگاه خود انتخاب کنند و به این ترتیب برای حضور در این جلسات فعال‌تر و با برنامه‌تر عمل کنند، قطعا برای تحقق شعار سال در استان، این ستاد باید از ابتدای کار نقشه راهی در اختیار داشته باشد تا این شعار عملیاتی شود.

امیری مقدم یادآور شد: همچنین باید به ارتقا جایگاه استان کرمانشاه در بحث دانش بنیان ویژه توجه کنیم و از تجربیات استان‌های دیگر بهره بگیریم، سهم فناوری و فعالیت‌های دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی باید مشهود باشد، کاهش هزینه‌های تولید، افرایش بهره وری و سایر موارد نیز در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: شناسایی و رفع موانع توسعه شرکت‌های دانش بنیان باید نکته مهم و مورد توجه جلسات باشد، همچنین لازم است انجمنی با مشارکت پارک، خانه صنعت و اتاق تشکیل شود که یک انجمن مشترک باشد، همه دانشگاه‌ها در این وظیفه‌ای که برایشان پیش بینی شده باید فعالانه حضور یابند و به عنوان یک موضوع اساسی به این ستاد توجه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار