مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی گلبهار تاکید کرد؛
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی گلبهار گفت : هنر میناکاری و نقاشی روی سفال که در شهرستان گلبهار با تلاش هنرمندان و دست‌اندرکاران این رشته با استقبال خوبی قرار گرفته باعث توسعه آن شده است.
کد خبر: ۱۰۳۸۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ 12 April 2022

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از گلبهار ، محمد طاهریان مقدم مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی گلبهار گفت: این رشته هنری، شاخه‌ای در صنعت سفالگری سنتی ایرانی محسوب می‌شود که توسط هنرمندان چیره دست شهرستان گلبهار احیاء و آموزش داده می شود.

مسوول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلبهار گفت: سفالگری رشته‌ای از صنعت است که قدمت آن به اعصار اولیه زندگی بشر باز می‌گردد که با توجه با استقبال خوب عموم مردم در خصوص تولید و خرید آن رشد بسزایی داشته است .

محمدطاهریان مقدم گفت :با تلاش‌های این اداره در احیای برخی رشته‌های هنرهای دستی با همکاری گروه اشتغال شهرستان از سال ۹۹ تاکنون با شناسایی هنرمندان، رشته های صنایع‌دستی شامل فرت‌بافی، زیورآلات، چرم و سرمه‌دوزی، دوخت لباسهای سنتی را در این شهرستان احیا و بیش از یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت گردیده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از۱۵۰ هنرمند صنایع دستی شناخته شده در این زمینه در شهرستان گلبهار فعالیت دارند.

مسئول نمایندگی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلبهار گفت: راهنمایی هنرمندان برای حضور در نمایشگاه‌ها و همایش‌های هنری در داخل و خارج از کشور بخش دیگری از تلاش‌های این اداره در راستای حمایت از احیای این هنر است.

محمد طاهریان مقدم گفت ؛ در حال حاضر بیش از ۳۰ نفر در رشته مینا کاری و نقاشی روی سفال درشهرستان گلبهار فعال بوده و بجز تولید در بحث آموزش هم مورد استقبال خوب مردم شهرستان شهرستان قرار گرفته است و با ایجاد زمینه فروش در بحث ایجاد بازارچه صنایع دستی با کمک شهرداری و شرکت عمران گلبهار می توان در توسعه و رشد آن کمک کرد

لازم به ذکراست شهرستان تازه تاسیس گلبهار در ۴۵ کیلومتری شمال غربی مشهد ۱۲ کیلومتری جنوب شرق شهرستان چناران واقع است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار