رییس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک و شازندبرای همه گروه های سنی ناسالم است.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰ 11 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی ،"علیرضا محرابیان " در خصوص وضعیت هوا در شهر اراک افزود: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ برابر با عدد ۱۵۳ و کیفیت هوا ناسالم برای تمام گروه ها بوده است.
وی یادآورشد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت ۹ صبح امروز در اراک برابر ۱۶۶ و ناسالم برای تمام گروهها، در ساوه برابر با ۱۳۱ و ناسالم برای گروه های حساس و در شازند برابر با ۱۵۱ و ناسالم برای تمام گروه ها بوده است و در ساعت ۱۰ صبح نیز میانگین شاخص در اراک به عدد ۱۵۸ رسید. در ایستگاه شریعتی و مخابرات شاخص کیفیت به ترتیب ۱۶۷ و ۱۶۳ است که نشان از ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه های سنی دارد.
محرابیان آلاینده مسئول این شرایط را ذرات کمتر از دو و نیم میکرون و علت آلودگی را گردو غبار فرامنطقه ای دانست و افزود: تعداد روزهای ناسالم اراک از ابتدای سال تاکنون به ۱۱ روز رسیده است.
وی همچنین از هشدار هواشناسی و اعلام سطح زرد برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان مرکزی خبر داد و گفت: بررسی ها حاکی از ورود توده های جدید گردوخاک به کشور است که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه استان مرکزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، سرعت وزش باد طی دو روز آینده بویژه در روز چهارشنبه افزایش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار