کارشناس علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: در سالجاری به دلیل تداوم پاندمی ویروس کرونا نیاز است با برنامه غذایی صحیح بدن خود را در مقابل این ویروس مقاوم کرد بنابراین اهمیت داشتن یک برنامه غذایی استاندارد بالاتر می رود.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸ 03 April 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، نسرین یادگاری افزود: در یک رژیم غذایی مطلوب باید مواد غذایی دارای چربی، کلسترول، قند، نمک و غیره لحاظ شوند و بهتر است میزان مصرف پروتئین، ویتامین و مواد معدنی متعادل و در حد نیاز باشد.
وی ادامه داد: مصرف ۳ وعده غذای اصلی (افطار، شام و سحری) جهت داشتن یک تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان و پیشگیری از ابتلاء به کرونا ضروری و الزامی است.
وی تاکید کرد: مصرف مواد غذایی با شاخص قندی بالا مانند زولبیا و بامیه در وعده سحر موجب گرسنگی زودرس در طول روز، کاهش ایمنی بدن وابتلاء به کرونا می‌شود.
وی یادآورشد: مصرف سالاد یا سبزی در وعده شام و سحر و مصرف ۲ الی ۴ عدد میوه در فواصل بین افطار تاسحر باعث افزایش ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلاء به کرونا خواهد شد.
وی تاکید کرد: مصرف ۸ الی ۶ لیوان آب همراه با عرقیجات گیاهی در فاصله بین افطار تا سحر باعث تامین آب مورد نیاز بدن و پیشگیری از ابتلاء به کرونا می شود.
یادگاری اضافه کرد: مصرف نان سبوس دار در ماه مبارک رمضان باعث پیشگیری از یبوست و بالا بردن ایمنی بدن و پیشگیری از کرونا می شود.
وی توصیه کرد: با نوشیدن یک لیوان چای، ۲ لیوان آب از بدن دفع می شود از این رو در ماه مبارک رمضان برای پیشگیری از کرونا چای کمتری مصرف کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار