مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از اهدای ۲۳ قطعه شهاب سنگ توسط پروفسور ایرج عشقی استاد دانشگاه آخن آلمان به موزه شهاب سنگ نراق خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۶۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ 30 March 2022

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان، افزود: ۲۳ قطعه شهاب سنگ از سوی پروفسور ایرج عشقی اولین محقق شهاب سنگ نراق و استاد دانشگاه آخن آلمان به موزه شهاب سنگ این شهر اهدا شد و در حال حاضر، بالغ بر ۲۰۰ قطعه شهاب‌سنگ در این موزه در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اهمیت و جایگاه تحقیقاتی این شهاب‌سنگ‌ها یادآورشد: انتظار می‌رود شهرداری، شورای شهر و فرمانداری دلیجان برای حفاظت و نگهداری این موزه اهتمام ویژه ‌ی داشته باشد.
مرزبان افزود: در حال حاضر اصل شهاب‌سنگ در نراق وجود ندارد و تنها یک تکه چند گرمی از شهاب سنگ که در ۲۸ مرداد ۱۳۵۳ با وزن سه کیلو و دویست گرم با سقف دبیرستان معصومی نراق برخورد کرد را در اختیار داریم، نیاز است که اصل شهاب سنگ به موزه بازگردانده شود و با این اقدام در واقع موزه شهاب‌سنگ نراق تکمیل شود.
او ادامه داد: این موزه می‌تواند فراتر از یک موزه باشد، می‌تواند یک مرکز تحقیقاتی و پژوهشی باشد و در آینده باید این مجموعه به یک مرکز فعال پژوهشی تبدیل شود.
وی گفت: این امر قطعا می‌تواند نراق را به مرکزی برای پژوهشگرن بزرگ جهان تبدیل کند و در واقع گردشگری علمی نراق را توسعه می‌بخشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اضافه کرد: در مجموعه اهدا شده به موزه توسط پروفسور عشقی تعدادی سنگ‌های زمینی (گوهرسنگ‌ها، زمرد، عقیق و ...) نیز در کنار قطعاتی از شهاب‌سنگ وجود دارد و با توجه به ارزش بالای این سنگ‌ها باید مراتب حفاظتی این موزه بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار