رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی ایلام:
رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در سال گذشته از محل اعتبارات خط ویژه مکانیزاسیون مبلغ ۷۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان و کشاورزان پرداخت کرده است.
کد خبر: ۱۰۳۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 29 March 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ هرمز اقبالی رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی ایلام بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در سال گذشته از محل اعتبارات خط ویژه مکانیزاسیون مبلغ ۷۹۰ میلیارد ریال تسهیلات با همکاری مدیریت شعب بانک کشاورزی استان به متقاضیان و کشاورزان پرداخت کرده که با جذب ۱۱۳ درصدی اعتبارات مذکور در کشور رتبه اول را کسب کرده است.

وی افزود: در این راستا از محل تسهیلات خط ویژه مکانیزاسیون تعداد ۲۰۱ دستگاه انواع تراکتور زراعی و باغی، ۵۲۱ دستگاه انواع ادوات دنباله بند و ۱۹ دستگاه کمباین غلات توسط کشاورزان استان خریداری شده است.

رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: از محل پرداخت این تسهیلات در طول چند ساله‌ی اخیر شاخص ضریب مکانیزاسیون استان از ۹۵/. اسب بخار در هکتار در سال ۱۳۹۲ که سال اول و شروع پرداخت تسهیلات خط ویژه مکانیزاسیون بوده به میزان ۱/۵۶ اسب بخار در هکتار در سال ۱۴۰۰ رسیده که نشان دهنده ارتقا ضریب نفوذ نیروی محرکه در هکتار است.

اقبالی بیان کرد: امیدواریم که با ادامه روند پرداخت تسهیلات خط ویژه مکانیزاسیون نسبت به نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی و کاهش سهم ماشین‌های کشاورزی فرسوده از فرآیند تولید محصولات کشاورزی بتوانیم نقش عمده‌ای در تولید انبوه و اقتصادی کشاورزی استان داشته باشیم.

این مقام مسوول یادآوری کرد: این سازمان در راستای پلاک گذاری تراکتورها و کمباین‌های فاقد پلاک استان جهت ساماندهی و مدیریت اختصاص سهمیه سوخت و هویت دار کردن آن‌ها از ابتدای طرح شماره گذاری از سال ۱۳۹۳ تاکنون تعداد ۲۹۵۸ دستگاه با همکاری پلیس راهور و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان به انجام رسانیده است و امیدواریم که هر چه سریعتر مالکین ماشین آلات فاقد پلاک باقی مانده نسبت به انجام روند پلاک گذاری اقدام کنند. 

 وی در پایان تصریح کرد: امید است که با توسعه مکانیزاسیون در کشاورزی استان و به تبع آن افزایش شاخص‌های ضریب و درجه مکانیزاسیون و به کارگیری روش‌های نوین تولیدی بتوان با غلبه بر شرایط نامساعد محیطی نسبت به کاهش هزینه‌های تولید، انجام به موقع عملیات کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولیدی در جهت پایداری تولیدات کشاورزی استان گام‌های موثری برداریم چرا که مکانیزاسیون فراتر از یک نهاده در تولید نقش بر عهده دارد و جهت گیری‌های آن بایستی به سمت توسعه روش‌های پایدار، حفاظت از منابع پایه و کاهش تقاضای مصرف آب و نیز توسعه همگون در همه زیر بخش‌ها هدایت شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار