کد خبر: ۱۰۳۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸ 27 March 2022

 

به گزارش تابناک گیلان  ؛ دکتر اسدالله عباسی، استاندار در دیدار نوروزی با اعضای مجمع نمایندگان گیلان در رشت با اشاره به نامگذاری امسال بنام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: در حال حاضر عمده‌ترین اولویت اجتماعی استان در سال جدید اشتغال زایی است و این مهم در سال جدید در بستر تحقق عینی شعار سال پیگیری خواهد شد.
وی در همین راستا به ایجاد دهکده دانش بنیان در مرکز استان اشاره کرد و افزود: امسال ۷۸ میلیارد تومان برای رونق دهکده‌ی دانش بنیان رشت و جذب نیرو‌های خلاق و شرکت‌های دانش بنیان اشتغال آفرین اختصاص داده شده و مجوز‌های بی نام مرتبط با فعالیت‌های دانش بنیان نیز برای تسهیل در روند سرمایه گذاری بخش خصوصی صادر شده است.
نماینده عالی دولت در گیلان همچنین تلاش برای راه اندازی هرچه سریعتر ۷۰۰ واحد غیرفعال و نیمه فعال صنعتی گیلان را از اولویت‌های دولت برشمرد و تسریع کرد: تلاش می‌شود امسال در بستر تعامل، هم افزایی و تشریک مساعی مجموعه دست اندرکاران حاکمیتی از این تعداد ۳۰۰ واحد فعال و به ظرفیت اشتغال استان افزوده شود.
دکتر عباسی تصریح کرد: با توجه برکات سفر اخیر رئیس جمهوری و نیز اختیارات تفویض شده دولت به استانداران برای تخصیص اعتبارات صندوق پیشرفت و عدالت به اولویت‌های استان، قطار توسعه درگیلان با کمک و همراهی نمایندگان و تلاش مضاعف مسئولان اجرایی در سال جدید شتاب بیشتری خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل زراعی جدید، تدابیر لازم جهت تامین آب زراعی استان را ضروری دانست و افزود: برای پیشگیری از هرگونه محدودیت آب کشاورزی برنامه ریزی لازم صورت گرفته و مدیران این حوزه بایستی آمادگی لازم را برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود داشته باشند.
استاندار گیلان یادآور شد: از مجموع ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری به استان، تا کنون یکهزار و ۵۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
نماینده‌ی عالی دولت در گیلان همچنین از تکمیل آزاد راه قزوین - رشت در محدودهی ۸ کیلومتری رودبار به منجیل و همچنین اتصال راه آهن رشت به کاسپین تا پایان امسال خبر داد و گفت: مجموع اعتبارات تخصیص یافته به گیلان با توجه به اولویت‌های احصا شده در بخش مختلف محیط زیستی، آبخیزداری و کشاورزی، اشتغالزایی، توسعه اقتصادی و صنعتی، بر اساس الگو‌های طرح آمایش سرزمینی؛ عدالت محوری و ظرفیت‌های شهرستانی هزینه می‌شود.
دکتر عباسی با بیان اینکه با برنامه ریزی راهبردی انجام شده تعهد ایجاد ۳۰ هزار شغل پایدار در گیلان در سال جدید محقق می‌شود، گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی برای خدمت بی منت به مردم و همچنین نمود عملیاتی شعار سال باید جهادی و انقلابی اقدام کنند.
وی با برشمردن مزیت‌ها و برنامه‌های اجرایی مدیریت کلان استان در راستای رفع موانع تولید گفت: ۱۰۵ واحد تحت تملک بانک‌های استان باید مولد سازی شود و در اختیار سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی قرار گیرد.
نماینده عالی دولت در گیلان تداوم همصدایی و همدلی مسئولان و نمایندگان مردم برای خدمت به مردم را بسیار اثربخش دانست و گفت: برای تسریع در امور، پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در پایتخت در جهت جذب و تخصیص بیشتر اعتبارات به استان و تعامل در اجرا و نظارت طرح‌ها و پروژه‌ها در شتاب بخشی به امر توسعه در گیلان موثر است.

دکتر عباسی با اشاره به بررسی میدانی مشکلات استان توسط شخص استاندار و مسئولان متولی با حضور نمایندگان مردم در هر منطقه گفت: سفر‌های شهرستانی در سال جدید با عنایت به کاهش مبتلایان کرونا در جهت رفع مشکلات مردم ادامه خواهد داشت.
وی توسعه همه جانبه بویژه در مناطق محروم و روستا‌های گیلان را از دیگر اولویت‌های کاری امسال عنوان و اظهار کرد: مرکز تحقیقات محصولات استراتژیک گیلان از جمله برنج، کیوی، زیتون و فندق در راستای حمایت کشاورزان و رونق تولید تقویت می‌شود و نیز طرح هادی روستا‌ها با توجه به نیازسنجی لازم تغییر کاربری و تاکید بر حضور ساکنین بومی مورد توجه قرار می‌گیرد.

استاندار همچنین سهل‌ترین شیوه‌ی گره گشایی از مشکلات مردم و تسریع در روند توسعه را وجود وفاق، همدلی و تشریک مساعی دربستر قانون مداری دست اندرکاران حاکمیتی عنوان کرد و افزود: اعضای مجمع نمایندگان گیلان در این رابطه هر یک ظرفیت‌های فراوانی دارند که می‌تواند یاریگر مسئولان دولتی برای توسعه‌ی استان باشد

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار