همزمان با ساعت زمین و به همین مناسبت شنبه شب چراغ‌های مجموعه‌های مختلف تاریخی و فرهنگی شهر یزد و مناطق تابعه آن خاموش شد.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 27 March 2022

به گزارش شنبه شب ایرنا، در این راستا روشنایی تمام ابنیه تاریخی استان یزد در روز جهانی مانند سراسر دنیا به احترام زمین خاموش شد.

امسال بر خلاف سال گذشته که تنها روشنایی میدان امیرچقماق به عنوان نماد شهر تاریخی یزد خاموش شد تمام ابنیه تاریخی استان زیرپوشش قرار گرفت.

ساعت جهانی زمین رویدادی در گستره جهانی است و این رویداد به مردم جهان یاد آور می‌شود که زمین در خصوص انرژی تا چه میزان باید محتاطانه عمل کند و ما به عنوان پایتخت شهرهای پایدار جهان در این خصوص اهتمام می‌کنیم.

برنامه‌های مربوط به این رویداد همه ساله در آخرین شنبه ماه مارس سال میلادی برگزار می‌شود.

این رویداد برای نخستین بار در سیدنی استرالیا برگزار شد و ۲ میلیون و ۲۰۰ نفر در آن مشارکت داشتند و به دنبال این حرکت شهرهای دیگر دنیا نیز به این رویداد پیوستند و در روز ۲۳ مارس سال ۲۰۰۸ این رویداد به ثبت جهانی رسید.

تمام افرادی که در این رویداد شرکت می‌کنند یک هدف مشترک دارند و آن آینده‌ای سازگار با محیط زیست است، تغییرات اقلیمی و از دست دادن طبیعت ۲ تهدید بزرگ محیط زیست است که برای حل آن کمک تمام ساکنان زمین مورد نیاز است. هر فردی که در رویداد ساعت زمین یا جنبش‌هایی به این شکل شرکت می‌کند آمادگی خود را برای کمک به محیط زیست اعلام کرده است.

نخستین گرامیداشت ساعت زمین در ایران نیز سال ۹۰ و با خاموشی چراغ های برج میلاد در تهران انجام شد.

میدان امیرچخماق در مرکز شهر یزد واقع است، مجموعه امیرچخماق شامل بازار، تکیه، مسجد و ۲ آب‌انبار که قدمت‌شان به دوره تیموریان می‌رسد، تکیه امیر چخماق در سال ۱۳۳۰ و مسجد امیر چخماق در سال ۱۳۴۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.



منبع: ايرنا
برچسب ها: تاریخی ، فرهنگی ، ساعت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار