رییس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: طی یک روز گذشته ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۱۰۲ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.
کد خبر: ۱۰۳۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ 26 March 2022

به گزارش تابناک رضوی، محمد پهلوان رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سه شهر کاشمر، کوهسرخ و نیشابور در استان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و مشهد در وضعیت زرد است.

پهلوان در ادامه اظهار کرد: سایر شهرهای استان از جمله بردسکن، بینالود، تایباد، تربت جام، تربت حیدریه، چناران، خلیل آباد، خواف، خوشاب، درگز، رشتخوار، زاوه، سبزوار، سرخس، صالح آباد، فریمان، قوچان، کلات، گناباد، مشهد، مه ولات در وضعیت زرد قرار دارند و هیچ شهر استان در شرایط قرمز و آبی قرار ندارد.

رییس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۷ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۲۳۵ نفر است.

وی همچنین افزود: همچنین طی یک روز گذشته ۱۳۳ بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۱۰۲ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

پهلوان در ادامه اضافه کرد: تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا و بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان خراسان رضوی ۹۰ بیمار و سهم دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد از این تعداد ۶۷ نفر اعلام است.

رییس کمیته اطلاع رسانی کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر بیش از یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و بر اساس بررسی‌های انجام شده بیشتر بیماران بدحال، افراد واکسن نزده و یا مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند.

وی یادآور شد: طی یک روز گذشته ۶۰۸ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌و یا اورژانس بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند و عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا باید به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

پهلوان در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: از عموم مردم درخواست می شود که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی ها، استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در مهار این همه گیری یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار