استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه اعیاد مذهبی در کرمانشاه گفت: ایام مبارکی مانند اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت مهدی (عج) منجی عالم بشریت از مناسبت های مبارک و برکت آفرین است و همه جا باید چراغانی و غرق سرور و شادی باشد‌.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵ 19 March 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، بهمن امیری مقدم در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که با حضور حضرت آیت‌اله علما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه دینی و همگانی می باشد که در قرآن کریم بارها و بارها برآن تاکید شده و یکی از جلوه‌‌های بسیار زیبای نظام اسلامی است.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در همه عرصه‌ها و حوزه‌های اداری و دولتی، هیئت‌ها و تشکل‌ها مذهبی، اصناف و بازاریان، بخش خصوصی و خدماتی و دیگر حوزه‌ها به شکل فعال و جدی دنبال شود.

استاندار کرمانشاه، اثرگذاری کلام آمران به معروف و ناهیان از منکر را یکی از عوامل موفقیت در ادای این فریضه دانست و گفت: افرادی باید در شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات به کار گرفته شوند که دارای ویژگی هایی مانند حضور فعال مداوم در عرصه داشته و از اعتقادات قوی دینی برخوردار باشند و علاوه بر این‌‌ها، سخنان آن‌‌ها بر فضای جامعه اثرگذار باشد.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی دستگاه‌ها در برگزاری اعیاد مبارک شعبانیه گفت: ایام مبارک و برکت آفرین شعبانیه و جشن ولادت امام زمان (عج) باید باشکوه هرچه تمامتر در کرمانشاه برگزار شود و همه جا غرق سرور و شادی و چراغانی باشد.

امیری مقدم یادآور شد: پررنگ کردن جشن‌های مبارکی مانند اعیاد شعبانیه به عنوان یک معروف، به کمرنگ شدن و به حاشیه رفتن منکرها منتهی می شود‌.

وی همچنین تاکید کرد: جلوه‌های مبارک و پربرکت ایام ولادت و ایام شهادت باید در فضای شهر کاملا شود‌ که متاسفانه در این زمینه ضعیف عمل می شود.

مدیر ارشد استان با اشاره به نزدیک شدن ایام مبارک ماه رمضان گفت: از هم اکنون باید برنامه ریزی کرد تا اصناف از زمان افطار تا سحری برای خدمات دهی مناسبی داشته باشند و در شب‌های رمضان شهر از یک فضای بسیار زنده و معنوی برخوردار باشد‌.

وی تاکید کرد: هرچه فضای شب‌های رمضان زنده‌تر و معنوی‌تر باشد، گرایش جوانان به دین هم بیشتر می‌شود.

امیری مقدم تاکید کرد: مساجد جای مونین و نمازگران است و باید خدمات شایسته ای به صکرت گیرد.

وی گفت: جشن نوروز کرمانشاه که به همت شهرداری برگزار شد به مراتب بهتر و شایسته تر از استان‌های همجوار برگزار شد.

استاندار کرمانشاه بر برگزاری مراسمات شایسته در شان مردم کرمانشاه در ایام نوروز همراه با رعایت شئونات اسلامی و برنامه ریزی مناسب برای معرفی کرمانشاه تاکید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار