در خصوص مدیر و مسوولین خیلی جاها می طلبد تغییر ایجاد بشود، چرا که بر اساس قوانین کوانتوم در فیزیک هم، اگر بخواهید محاسبه کنید جهان همواره در حال تغییر است و اصلا بعضی مواقع توازن و پیشرفت و منحصر به فرد شدن در تغییر است.
کد خبر: ۱۰۳۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ 18 March 2022

تابناک ایلام ؛ طاهر جمشیدزاده ::دربی ها یا اساسا رقابت تیم های پرستاره معمولا در خیلی کشورها باتوجه به سطح فوتبال آن کشورها و فرهنگ و رسوم آن ملت ها مرتبط و دارای حساسیت و هیجان خاصی است.

در ایران هم همواره این موضوع حساسیت و هیجان خاص خودش را داشته و دارد که معمولا بیشتر مردم با اشتیاق خاصی چه قبلا از نزدیک ، رسانه و شبکه های ورزشی دنبال می کنند و حالا در تنفس کرونایی و واکسیناسیون عمومی اقشار جامعه پس از قریب سه سال تماشاگران دیگر از پای گیرنده های تلویزیونی خود شاهد جدال دو تیم سرخابی محبوب خویش نبودند .

آخرین دربی سال 1400مجوز حضور 20هزار تماشاگر از سوی مسوولین سازمان لیگ،شورای تأمین و شورای شهر تهران بزرگ برای هیجان و شور بیشتر تماشاگران صادر شد که تا حدودی هواداران تیم های محبوبشان را از نزدیک در ورزشگاه آزادی ارزیابی و کارشناسی کنند.

اما فارغ این موضوعات دیدار دو تیم مطرح ایران یا آخرین دربی قرن با حضور مربیان داخلی که قبلا ملی پوشان سابق کشورمان بودند زیبایی خاصی داشت و هنر و سطح تجربه و دانش فوتبال ایرانی را نمایان کرد.

خوب برای همه روشن است که دربی ها چه تیم ضعیف،چه قوی باشد چندان تاثیری ندارد؛ چرا که هر دو با انگیزه مضاعف و به چشم رقابتی حساس از جان مایه می گذارند و فوتبال بازی می کنند و تا پای جان می جگند.اگر چه به ظاهر تیم پرسپولیس بعد از حذف از بازی های آسیایی بوسیله کنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه همتای رقیب سنتی دیرینه اش استقلال و جدایی برخی از بازیکنان و مشکلات عدیده مالی کمی افت کرده بود،اما با اقتدار تیم برتر میدان بود و حتی شاید اگر مسئله دربی و حساسیت روی این تیم ها نبود پرسپولیس با اختلاف بیش از ۴ گل برنده میدان می شد.

اما نتیجه تساوی ماحصل اندیشه مربیان شد که یکی خوشحال از تساوی و یکی ناراحت چرا که در ۱۰دقیقه آخر سه امتیاز شیرین را از دست داد تا برخی از مشکلات قبلی در خصوص باشگاه را یادآوری کند و در اعتراض به داور وارد زمین بازی شود و بوسیله او اخراج شود.

هر چند سرمربی تیم حق دارد ولی دیگر پیش آمده بایستی همان طور که با وجود مشکلات و مصائب بسیار تا کنون جنگیده است اعصاب خویش را کنترل می کرد هر چند بازی مالکانه و در استایل رو به جلو با یک هارمونی و دیسیپلین تیمی قبولی ارائه کرد.

در خصوص مدیر و مسوولین خیلی جاها می طلبد تغییر ایجاد بشود، چرا که بر اساس قوانین کوانتوم در فیزیک هم، اگر بخواهید محاسبه کنید جهان همواره در حال تغییر است و اصلا بعضی مواقع توازن و پیشرفت و منحصر به فرد شدن در تغییر است.

دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی ۹۸ عصر پنجشنبه۲۶اسفند۱۴۰۰با حضور۲۰هزار تماشاگر پرشور برای نخستین بار پس از واکسیناسیون عمومی قاطبه اقشار جامعه در بحبوحه کم شدن بیماری منحوس و چموش کرونا که جان خیلی از هموطنان عزیزمان و منجمله دو فوتبالیست پیشکسوت باشگاه پرسپولیس مهرداد میناوند و علی انصاریان که دو ستاره سرخپوشان بودند را گرفت.

ساعت۱۷:۳۰عصر آخرین پنجشنبه قرن به قضاوت سید مهدی سید علی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتندکه در پایان ۹۰دقیقه جدال و مصاف دو تیم و۶دقیقه وقت اضافه دو تیم سرخابی پایتخت به تساوی یک-یک رضایت دادند و با یک بازی پرهیجان،پرشور و باطراوت در آستانه بهار با یک بازی حرفه ای،مالکانه و در استایل رو به جلو امتیازات را بین یکدیگر تقسیم کردند.

نکته جالب رقابت برای قهرمانی این دو تیم بود در سری مسابقاتی که دو تیم تا به اینجای لیگ انجام داده بودند، استقلال در وضعیت بهتری قرار دارد که بزرگترین گواه این موضوع فاصله شش امتیازی دو تیم است و استقلال بدون باخت پیش می‌رود، پس روند روحی روانی بهتری را طی می کند.

حواشی بازی از آن جایی آغاز شد که در دقیقه۷۹بازیکن خط میانی پرسپولیس مصدوم شد و با برانکارد به خارج زمین برده شد و تابلوی تعویض پرسپولیسی ها بالا بود و روی آن شماره۴«بازیکن تکرار نشدنی قرمزها» سیدجلال حسینی که به صخره و سیم خاردار مشهور بود نوشته شده بود ولی سیدعلی قاضی میدان با بی توجهی از کنار تعویض رد شد و پرسپولیسی ها۱۰نفره بودند تا ارسال بازیکن شماره ۲استقلال صالح حردانی روی سر رودی ژستد بنشیند و درون دروازه پرسپولیس قرار بگیرد و درست پس از آن یحیی گل محمدی که داور بازی با بی توجهی به بازیکن مصدومش و ده نفره شدن تیمش دستور ادامه بازی را داده بود و در همین فاصله کوتاه گل آبی ها به ثمر رسید تمرکز و کنترل خویش را از دست داد و وارد میدان شد و به طرف داور رفت و به او اعتراض کرد و سیدعلی هم با کارت قرمز او را اخراج کرد که این اخراج به درستی انجام شد.

شکی در این نیست که سرمربی یک تیم به هیچ وجه حق وارد شدن به مستطیل سبز بازی را ندارد و تنها از کنار خط طولی زمین می تواند بازیکنان خود را هدایت کند ولی اگر جانب انصاف را بخواهیم رعایت کنیم در بازی گل گهر و استقلال فرهاد مجیدی کامل با اعتراض در نیمه اول به داخل زمین بازی رفت و بیژن حیدری قاضی میدان از کنار آن رد شد تا در نیمه دوم باز سرمربی استقلال وارد زمین شد و این بار داور بازی او و دستیارش که برادر او است را اخراج کرد.

ولی نمی شود از خطای هاله ای سیدعلی داور بازی دربی هم به آسانی گذشت با اینکه کامل دید بازیکن ۷۷ پرسپولیسی ها«سعید آقایی»مصدوم شد و تابلو تعویض برای جایگزینی او بالا بود با بی اعتنایی هرچه تمام تر از کنار آن گذشت و با کارت های زرد مکرر و خطاهای متواتر پشت سر هم علیه بازیکنان پرسپولیس روی اعصاب تماشاگران پرسپولیس که پس از مدت ها و یک تنفس درهمه گیری کرونا به تماشای فوتبال و تشویق تیم خود آمده بود و همچنین روی ذهن سرمربی پرسپولیسی ها راه رفت تا این حواشی که اصلا زیبنده و خوشایند فوتبال ما نیست اتفاق بیفتد.

تا پس از مسابقه حساس و هیجانی و پرشور تیم که به تساوی انجامید سرمربی قرمزها با انتشار پستی در فضای مجازی خداحافظی خود را رسانه ای و اعلام کند و از آن طرف سیدمهدی سیدعلی رسما شکایت خود علیه یحیی گل محمدی را به کمیته انضباطی تقدیم کند که باید صحبت های دو طرف و ناظر بازی کامل استماع و شنیده شود و اگر قرار است جریمه ای صورت بگیرد نخست برای سرمربی آبی ها در بازی گل گهر-استقلال و سپس برای سرمربی قرمزها در دربی۹۸و تقابل استقلال-پرسپولیس گرفته شود تا کفه ترازو مساوی شود و عدالت به درستی رعایت و اجرا شود. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار