تا چند روز آینده ما وارد سال ۱۴۰۱ خواهیم شد و فصل زیبا و قشنگ بهار را تجربه خواهیم کرد و این فصل را به نام "نوروز" نامگذاری کردند و این کلمه به معنی نو شدن، تولد دوباره، شروع جدید است و به همین دلیل فصل بهار را نقطه شروع برای حرکت کردن می‌دانند.
کد خبر: ۱۰۳۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷ 18 March 2022

به گزارش تابناک کردستان، از طرف دیگر نوروز یک فرصت مجددا در اختیار انسان قرار می‌دهد که بتواند نقطه شروع مجددا برای تغییر دادن رفتار‌های و منش‌های غیر انسانی باشد و بار دیگر در مسیر سعادت و خوشبختی قرار بگیرد.

اصولا انسان در طول زندگی رفتار‌های اشتباه انجام می‌دهند و همیشه به دنبال فرصت برای جبران کردن و ساختن دوبار خودش است و نوروز میتواند فرصت مناسبی برای انسان فراهم کنند تا شخصیت واقعی خودش را از نو بسازد.

این نکته صرفا جنبه شخصی یا خصوصی ندارد بلکه میتواند به عنوان یک مسئله عمومی و اجتماعی هم مدنظر قرار گیرد و امروز جامعه ما میخواهد به سمت رفع مشکلات و مسائل مختلف برود و در طول سال فرصت‌های مختلفی را از دست داده است، ولی نوروز میتواند به عنوان فرصتی برای تصمیم گیری در نظر گرفته شود و همه افراد جامعه به سهم خودشان میتوانند در این تصمیم گیری نقش داشته باشد.

مسلما انتظار از مدیران و مسئولان در جامعه وجود دارد که آن‌ها در این امر پیش قدم و انگیزه‌ای برای مابقیه افراد باشند؛ چرا که این عزیزان به دلیل داشتن قدرت و مسئولیت پذیری از عهده انجام چنین امری برخواهند آمد.

به عنوان نمونه در همین چند روز گذشته شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی میزبان بزرگترین جشنواره نوروز جهانی شناخته شد و این امر باعث شهرت نام زیبای استان کردستان در سطح جهان شد و زمینه‌های توسعه گردشگری را در آینده فراهم خواهد کرد.

هر چند ما بصورت واقعی این مسئله را بررسی کردیم و قبول داریم که باید همه مدیران و مسئولان در فراهم کردن زمینه‌ها و بستر‌های تحقق چنین وضعیتی تلاش و کوشش کنند و نکته مهمی که در بالا اشاره کردیم در اینجا مصداق پیدا می‌کنند. ما در بالا تذکر دادیم که نوروز میتوان نقطه‌ای برای شروع خوب، شروع نو، شروع پر از خیر و برکت باشد و همین مراسم میتواند نوید بخش روز‌های خوب و زیبا را به ما بدهد.

از طرف دیگر استان کردستان طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یک استان فرهنگی است و باید به جنبه‌های دیگر این سخن با ارزش توجه کرد و مدیران و مسئولان ارشد استان در سال جدید تصمیم نو بگیرند تا به مراتب از سال‌های گذشته شعار مقام معظم رهبری در باب فرهنگی بودن تحقق پیدا کنند.

اما برای ما افتخار است که مدیران جوان و انقلابی از جمله جناب آقای دکتر زارعی کوشا استاندار محترم استان فرهنگی کردستان و آقای گویلیان مدیر کل محترم سازمان گردشگری استان و شهردار جوان و با استعداد سنندج، جناب اقای سید انور رشیدی تنوانستند چنین مراسم باشکوه و زیبای را در کمال آرامش برگزار کنند و بار دیگر این عزیزان اثبات کردند که نیرو‌های انقلابی و جوان استان فرهنگی کردستان خوشبختانه از پتانسیل و ظرفیت‌های لازم برخوردار هستند؛ لذا حزب سیاسی همت از همه این عزیزان از جمله جناب آقای دکتر ایوبی دیبر کل یونسکو در تهران و همچنین از مدیران استان فرهنگی کردستان تلاش و کوشش کردند تا چنین مراسمی پرمعنا و زیبا را انجام دهند تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدواریم این روحیه انقلابی در بین مدیران و مسئولان جوان روز به روز بیشتر و وجود آن‌ها از انقلابی بودن لبریز شود و ما در سال جدید شاهد حرکت نو باشیم و مشکلات و مسائل موجود در جامعه توسط نیرو‌های انقلابی استان فرهنگی کردستان رفع شود ان شالله.
والسلام علیکم

مهندس فرزاد مرادی، دیبرکل حزب سیاسی همت در استان فرهنگی کردستان.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار