استاندار یزد با بیان اینکه بسیاری از مشکلات جامعه در گرو اعتماد به جوانان و واگذاری امور به آنهاست گفت: کاهش میانگین سنی مدیران استانی به زیر ۴۰ سال در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 17 March 2022

به گزارش پنجشنبه روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست مشترک با جمعی از جوانان استان که به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان برگزار شد از نقش آفرینان حوزه جوان در طول سنوات گذشته و به ویژه در سال ۱۴۰۰ قدردانی کرد.

وی گفت: خوشبختانه اعتماد به جوان و استفاده از دیدگاه های آن ها در نظام تصمیمگیری و تصمیم سازی کشور صورت گرفته و امروز بیش از پیش بر همگان تبیین شده که جوانان مسئله این کشور نیستند بلکه راهکارند و حل بسیاری از مشکلات جامعه در گرو اعتماد به جوانان و واسپاری امور به آن ها است.

وی با اشاره به نقش آفرینی جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی، مراحل سازندگی و حین و پس از دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: امروز نیز گره حل مسائل و مشکلات به دست جوانان باز می شود لذا باید در نظام اداری و حاکمیتی مسیری برای محول کردن امور به جوانان و بهره گیری از تجارب پیشکسوتان؛ توامان با آن، باز شود.

استاندار یزد در ادامه به مقایسه میانگین سنی مدیران کشور در ادوار گذشته و دوران کنونی پرداخت و تصریح کرد: در ادوار گذشته میانگین سنی مدیران ارشد و حتی مدیران میانی کشور بالای ۵۰ سال بود در حالی که خوشبختانه با نگاه ویژه استان به امر جوان سازی مدیریتی، میانگین سنی مدیران انتصاب شده، به زیر ۴۵ سال رسیده است.

فاطمی از اهتمام استان برای کاهش میانگین سنی مدیران استانی به زیر ۴۰ سال و نمایش عملی نتیجه اعتماد به جوان و کسب دستاوردهای چند برابری خبر داد.

وی با اشاره به رونمایی از سند مدرسه حمکرانی رویش اظهارداشت: اساس این سند بر شناسایی جوانان مستعد، با انگیزه و خلاق، ارائه آموزه ها و مبانی مدیریتی و در نهایت انتقال تجربیات مدیران مجرب به آن ها در طی یک دوره اورژانسی و فشرده جهت رویش های جدید مدیریتی و آماده سازی آن ها برای ورود به عرصه کار، جهاد و تلاش است.

استاندار یزد ادامه داد: بر اساس این سند می توان در یک افق ۴ ساله بیش از ۴۰۰ کارشناس، مدیر و فرد توانمند تحویل جامعه داد و از ظرفیت آن ها در قالب کارگروه ها و تصدی مدیریت ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه به معنی واقعی کلمه به جوانان اعتماد داشته و از آن ها حمایت می کنیم، تصریح کرد: البته قرار نیست توان و ظرفیت مدیریت جوانان مدرسه حکمرانی رویش، صرفا در نظام دولتی تعریف و استفاده شود بلکه از دل این مدرسه می تواند شهردار، بخشدار، فرماندار، نماینده مردم در شوراها و مجلس شورای اسلامی، مدیران کل و کارشناسانی فرهیخته، فنی و در عین حال مومن، انقلاب و حزب اللهی و حتی موسسات، اندیشکده ها و رویش های مقدس و تحول آفرین بیرون آید.

فاطمی تاکید کرد: جوانان موتور محرکه ی تحول؛ اساس شعار دولت و بیانیه گام دوم انقلاب هستند و ما مسیر دومی برای نجات کشور از مسائل مبتلا به آن نداریم.

استاندار یزد با بیان اینکه جدای از تجلیل از جوانان نخبه، باید به صورت عملی از آن ها تکریم شده و میانداری انقلاب بدست آن ها باشد، گفت: جوانی که قصد نقشی آفرینی در تراز انقلاب اسلامی را دارد باید مبانی خود را تقویت و خود را برای نقش آفرینی تجهیز کند.

وی در پایان به نگاه ویژه استان به جوانان اشاره و بر برگزاری مستمر جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان تاکید کرد.

متقاضیان ثبت نام در مدرسه حکمرانی رویش، می توانند با ورود به سایت www.mhry.com اقدام به ثبت نام و شرکت در دوره های این مدرسه کنند.

منبع: ايرنا
برچسب ها: استاندار ، مدیران ، جوانان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار