معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی خبر داد:
معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی از ساماندهی مسیرهای تشرف زائران به روضه منوره در ایام میلاد با سعادت امام زمان(عج) و سال جدید خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ 17 March 2022

به گزارش تابناک رضوی، محمد توکلی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای تسهیل زیارت زائران نوروزی و ایام میلاد حضرت مهدی(عج) در حرم مطهر رضوی گفت: با شیوع ویروس کرونا و اوج‌گیری این بیماری، شرایطی فراهم شد تا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان تشرف بانوان و آقایان به تمامی صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی فراهم شود.
وی ادامه داد: با توجه به انجام واکسیناسیون عمومی و مطلوب شدن شرایط کرونایی و همچنین تأکید ویژه‌ای که‌ تولیت آستان قدس رضوی نسبت به امر زیارت دارند، شرایطی مهیا کردیم تا دسترسی زائران به روضه منوره تسهیل شود.
توکلی با اشاره به تعریف جدید مسیرهای تشرف آقایان به روضه منوره، تصریح کرد: با توجه به ماندگاری و حضور بیشتر خواهران برای زیارت در حرم مطهر نسبت به آقایان، نیازمند نظم‌بخشی ویژه‌ای بود، با این شرایط صف‌بندی مسیر تردد بانوان به روضه منوره حفظ شد.
وی در ادامه به شرایط فعلی دسترسی به ضریح مطهر ویژه خواهران و آقایان اشاره کرد و گفت: فضاهای پیش روی مبارک از مسجد گوهرشاد و بخشی از بالاسر مبارک حضرت و پایین پای مبارک به زیارت آقایان اختصاص یافته به طوری‌که یک دوم ضریح مطهر ویژه آقایان در نظر گرفته شده است.
معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با بیان اینکه فضای پشت سر مبارک و پایین پای مبارک و بخشی از بالاسر مبارک نیز برای زیارت بانوان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: از همین‌رو یک مسیر دسترسی از پایین پای مبارک در اختیار آقایان و یک مسیر دسترسی نیز در بالاسر مبارک در اختیار بانوان قرار گرفته است.
توکلی گفت: از آنجایی که زائران زیادی در ایام نوروز به بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) مشرف می‌شوند، خدمات مختلفی توسط خادمیاران سلامت در این ایام در بخش‌های مختلف از جمله سلامت، توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی، به زائران ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: همچنین پیش‌بینی کرده‌ایم در لحظه سال تحویل که با حجم زیادی از زائران در حرم مطهر رضوی مواجه هستیم از هر فضایی حتی در حریم حرم برای مفروش کردن و استفاده زائران در نظر بگیریم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار