اظهار نظر معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی پس از آزادی
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد که هفته گذشته به دلیل صدور مجوز برگزاری کنسرت در دانشگاه فردوسی علی رغم مخالفت مراجع ذیصلاح بازداشت شده بود پس از آزادی از برگزاری قانونی این مراسم خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱ 04 March 2015

به گزارش تابناک،علی یوسفی در این خصوص گفت: این برنامه هم کاملا قانونی بوده و هم کاملا قانونی برگزار شده و کوچکترین حاشیه‌ای نداشته، همچنین در شرایط آرام برگزار شده است.

وی تصریح کرد: کنسرت موسیقی نبود بلکه یک فعالیت کاملا قانونی تقاضا شده بود و هیات نظارت دانشگاه با ملاحظات فراوان و عدیده آن را تصویب می‌کند و کانونی که حق فعالیت قانونی دارد و مطابق با همان شرایط قانون به آن حق فعالیت داده شده است.

وی با بیان این‌که در مرحله اجرای مراسم، درخواست می شود این مراسم برگزار نشود که شرایط برای این امر محقق نبوده است، افزود: این برنامه هم کاملا قانونی بوده و هم کاملا قانونی برگزار شده و کوچکترین حاشیه‌ای نداشته همچنین در شرایط آرام و متینی برگزار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن اشاره به این‌که در این مراسم مشکل ناشی تفسیرهایی است که در مسئولیت‌های قانونی دو طرف وجود داشته است، گفت: از یک سو دادستانی این حق را برای خودش قائل بوده و سوی دیگری نیز ما تفسیر دیگری از موضوع داشتیم؛ اما در واقع شرایط برای لغو مراسم در آن شرایط فراهم نبوده است.

یوسفی ضمن تاکید بر این‌که شرایط برای لغو مراسم فراهم نبوده است، تصریح کرد: ضمن این که این افراد باید قبل از این مسائل از طریق یک گفتگو و یا انتقال نگرانی این اتفاق صورت می گرفت تا فضای دانشگاه ملتهب نشود مشکل در تفسیر جایگاه قانونی است.

وی گفت: رای را ما محترم می‌شماریم؛ اما بنا بر آن شان، وظیفه و مسئولیتی که داریم فکر می‌کنیم کاری که انجام شده قانونی بوده است.

لغو بر گزاری کنسرت با حکم دادستانی

هفته گذشته کنسرت علیرضا قربانی که قرار بود در شهرستان چناران برگزار شود با حکم دادستانی وبا عنوان اینکه برگزاری این کنسرت به مصلحت نبوده است لغو شده بود.

همچنین یک منبع موثق به تابناک گفت:پیش از برگزاری کنسرت در دانشگاه فردوسی مسئولان ذیربط از مسئولان دانشگاه فردوسی خواسته بودند تا از برگزاری این کنسرت جلوگیری نمایند که این درخواست با بی اعتنایی مسئولان دانشگاه مواجه شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار