مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی خبر داد؛
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص طرح آرامش بهاری گفت: این طرح از ۲۸ اسفند 1400 آغاز می شود و تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت و ۴۵ بقعه متبرکه استان با حضور ۳۵مبلغ بومی میزبان برگزاری این طرح خواهند بود.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 15 March 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی پور در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: اوقاف یک نهاد اعتقادی است و به عنوان یک مرجع اقتصادی مطرح نیست.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: اوقاف اراضی بسیاری دارد اما این املاک وقفی هستند و نمی شود کاری انجام داد و تمام امور اوقاف که انجام می شود امور خیریه است و هیچ کدام از موقوفات برای خرید و فروش نیست.

 

وی با بیان اینکه تنها اختیار موقوفاتی‌ که برای امر خیر و بدون زمان و مکان باشند را داریم، افزود: یکی از وظایف اوقاف رصد و محاسبه گردن موقوفات است.

 

*کمک یک میلیارد تومانی اوقاف به حوزه های علمیه استان

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به کارهای فرهنگی سال جاری گفت: امروز متاسفانه به حوزه های علمیه کسی توجه ندارند و فشار بسیاری بر روی آنان وجود دارد و امسال یک میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان توانستیم به حوزه های علمیه استان کمک کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به راه اندازی مراکز اُفق اشاره کرد و افزود: امسال این مراکز در ۲۴ بقعه متبرکه استان راه اندازی شد و در این مراکز تکریم ارباب رجوع انجام می شود و نیاز موقوفات هر شهرستان بررسی خواهد شد.

 

وی با توجه به اینکه بقاع متبرکه درآمد هزینه هستند، ادامه داد: امسال توانستیم از طریق کمک های مردم و خیرین در راستای اجرای طرح «مودت» حدود پنج میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان در بقاع متبرکه استان کمک کنیم.

 

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به برگزاری دوره های سبک زندگی در هفت بقعه متبرکه استان گفت: این دوره ها در بقاع متبرکه بیرجند، قاین، فردوس و نهبندان به منظور کاهش آسیب های اجتماعی طی سال جاری برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان داشت: ۳۶۹ مبلغ بومی و غیربومی امسال در بقاع متبرکه استان جهت انجام برنامه های تبلیغی و فرهنگی حضور یافتند.

 

*ثبت ۹۱ وقف جدید در خراسان جنوبی طی سال جاری

وی در خصوص میزان هزینه اجرای نیات موقوفات استان گفت: امسال ۶ میلیارد و ۹۶۴ میلیون تومان اجرای نیات موقوفات در استان داشتیم.

 

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه ۹۱ وقف جدید امسال در خراسان جنوبی ثبت شد، ادامه داد: در این راستا امسال خراسان جنوبی توانست رتبه اول در کشور را کسب کند و بیشترین وقف های جدید با ۲۰ وقف مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

 

وی به کمک های معیشتی اشاره کرد و افزود: ۲۷ بقعه مجری طرح آرامش بهاری در سال ۱۴۰۰ بودند و در این ایام ۷۸۹ بسته معیشتی از محل موقوفات توزیع شد.

 

حجت الاسلام بخشی پور به «ضیافت الهی» اشاره کرد و گفت: این طرح طی ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ در ۲۱ بقعه متبرکه استان برگزار شد و در راستای اجرای این طرح بحث توزیع ۲ هزار بسته معیشتی و ۲۹ هزار بسته افطار و سحری در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص طرح «بصیرت عاشورایی» گفت: این طرح با حضور ۵۳ مبلغ در ۴۰ بقعه متبرکه برگزار شد و ۱۷۶ هزار غذای گرم و ۴۷ هزار آب معدنی و چهار هزار ۴۶۳ بسته معیشتی در راستای اجرای این طرح امسال توزیع شد.

 

وی به بحث طرح «مهر تحصیلی» اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای این طرح ۶۲۰ بسته تحصیلی به دانش آموزان نیازمندان از محل نیات موقوفات مرتبط اهدا شد.

 

حجت الاسلام بخشی پور در ادامه عنوان کرد: در مجموع جهت اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۸میلیارد و ۹۳۱ میلیون تومان هزینه شده است،

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج هزار و ۵۵ قرارداد تجدید و تمدید اجاره امسال در استان داشتیم، ادامه داد: پنج هزار و ۲۳۹ بازدید میدانی امسال از موقوفات استان صورت گرفت.

 

وی به بحث قرآن آموزی و طرح تربیت حافظان قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این طرح از سال ۹۱ شروع شد و تاکنون پنج هزار نفر حافظ کل یا جز شدند و در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر در این کلاس ها حضور دارند.

 

حجت الاسلام بخشی پور عنوان داشت: بحث آموزش حفظ مجازی قرآن در گذشته خاص خواهران بود و این طرح از ابتدای نوروز 1400 برای برادران در حسینیه امام رضا(ع) بیرجند و خواهران در محل امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص طرح آرامش بهاری گفت: این طرح از ۲۸ اسفند 1400 آغاز می شود و تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت و ۴۵ بقعه متبرکه استان با حضور ۳۵مبلغ بومی میزبان برگزاری این طرح خواهند بود.

 

وی در ادامه بیان کرد: در راستای اجرای این طرح 162 سوئیت در بقاع متبرکه و ۵۲۵ زائرسرا در استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند و برپایی خیمه های فرهنگی و مسابقات فرهنگی در ۲۷ بقعه نیز در دستور کار قرار دارد.

 

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه مراسم تحویل سال 1401 در ۲۹ بقعه متبرکه استان برگزار می شود، گفت: بازارچه های شمیم خدمت در امامزادگان شاخص استان جهت ارائه محصولات تولیدی استان برپا خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار