تابناک- نخستین یادواره شهید حسین خورگویی شهردار بندرعباس در باغ‌گل‌های این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 15 March 2022

به گزارش تابناک هرمزگان ، نخستین یادواره شهید حسین خورگویی شهردار بندرعباس در سال 59 که این سمت را رها کرده و راهی جبهه‌های حق علیه باطل شده بود و یاران شهیدش شامگاه دوشنبه در باغ گل‌های بندرعباس با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، سردار غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، شهردار  اعضای شورای شهر بندرعباس برگزار شد.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در نخستین یادواره شهدای شهرداری بندرعباس اظهار داشت: امروز روز بسیار عزیزی است و نخستین یادواره شهدای شهرداری این شهر به همت سازمان فرهنگی، ورزشی  اجتماعی شهرداری برگزار شده و با توجه به اینکه شهید خورگویی شهردار بوده، باید بیشتر روی این موضوع کار شود.

وی افزود: در بحث شهدای شهردار بیشتر شهید باکری دیده شده  اما شهید خورگویی نیز با این عنوان به شهادت رسید و ضرورت دارد  بیشتر روی شهدای شهرداری بندرعباس کار کرده و آن‌ها را به جامعه معرفی کنیم.

نوبانی عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم صدام قصد داشت سه روزه تهران را فتح کند اما رشادت‌های رزمندگان و شهدا این اجازه را نداد.

شهردار بندرعباس بیان‌ کرد: ما همه مدیون شهدا هستیم و نباید بگذاریم خون شهدا پایمال شود و امروز باید به وظیفه خود عمل کنیم و مهم‌ترین وظیفه ما خدمت به مردم است چنانچه اگر وصیت‌نامه‌‌های شهدا را قرائت کنیم می‌بینیم که تاکید بسیاری بر خدمت به مردم دارد.

اسمعیل جهانگیری مدیرکل ارشاد استان هرمزگان و راوی دفاع مقدس نیز در این مراسم اظهار داشت: اگر دشمنان می‌دانستند که دفاع مقدس این گونه ایران را قدرتمند می‌کند هیچ‌گاه وارد جنگ با ما نمی‌شدند اما چاره‌ای نداشتند چرا که جمهوری اسلامی ایران آن‌ها را در باتلاقی گیر انداخته بود.

وی با بیان خاطراتی از شهدا بیان کرد: شهید ابراهیم بشکردی‌زاده کارمند اداره برق بندرلنگه بود و هر زمان نوسانی در برق ایجاد می‌شد با دوچرخه خودش خارج از ساعت اداری می‌رفت تا کار مردم را راه بیاندازد و همین کارها است که شهدا را به این درجه رفیع رسانده است.

مدیرکل ارشاد استان هرمزگان عنوان‌کرد: سال 67 در تک شلمچه زمانی که صدام آمده بود کار را تمام کند و برخی از رزمندگان روحیه خود را باخته بودند رضا فتاحی 16 ساله‌ مینابی بالای خاکریز رفت و جلوی دشمن شروع  به اذان گفتن کرد و پس از آن با روحیه‌ای که آنجا رزمندگان گرفتند ایستادگی کردند و  خط را حفظ کردند.

وی تصریح‌کرد: استان هرمزگان علی‌اکبرهای جوان و قاسم بن‌الحسن‌های نوجوان فراوانی دارد و معرفت این جوانان و نوجوانان از معرفت آن‌ها به عاشورا نشات می‌گیرد.

جهانگیری خاطرنشان‌ کرد: مفهوم ایثار و شهادت امروز در جامعه ما نهادینه شده است و نه تنها در کشور بلکه از ملت‌های دیگر نیز امروز فرهنگ ایثار و شهادت هوا خواه دارد چنانچه امروز راهیان نور ما از آرژانتین زائر دارد.

 در این مراسم از خانواده‌های معزز شهدای شهرداری بندرعباس تجلیل شد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار