رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ورود خودروهای سبک و سفرهای جاده‌ای به این استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۲۰ اسفند ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۳ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳ 13 March 2022

به گزارش تابناک رضوی، ابوالفضل حسینی‌ عشرت‌آباد با اعلام این خبر اظهار کرد: آمار به دست آمده از ۹ ورودی استان خراسان رضوی نشان می دهد طی بازه زمانی یاد شده ۱۲ میلیون دستگاه خودروی سواری سبک وارد این استان شده‌ است که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال به تعداد ۹.۸ میلیون دستگاه خودرو، ۲۳ درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی یاد شده ۲۷.۵ میلیون دستگاه خودروی سواری سبک نیز از پنج ورودی به شهر مشهد وارد شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: علت اصلی افزایش سفر و ترددهای جاده ای در استان لغو محدودیتهای کرونایی نسبت به پارسال بود البته شرایط مساعد آب و هوایی مشهد و همزمانی برخی تعطیلات و اعیاد مذهبی نیز بر افزایش سفرها به خراسان رضوی تاثیرگذار بوده است.

حسینی به تمایل مردم برای انجام سفرهای زیارتی به مشهد پس از ۲ سال اشاره کرد و افزود: امسال در سطح ملی اطلاع رسانی خوبی برای نحوه انجام سفرها صورت گرفت و همین ثبات در دستورالعمل ها تصمیم گیری مردم کشورمان برای سفر به مشهد را راحت تر کرد.

وی به افزایش سفرهای درون استانی در روزهای پایانی سال اشاره کرد و ادامه داد: امسال مردم می خواهند آیین نوروز را مانند قبل از شیوع کرونا برگزار کنند لذا شاهد افزایش قابل توجه سفرهای بین استانی به ویژه به مقصد مشهد برای خرید و برگزاری مراسم در اعیاد پیش رو هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار