آنگونه که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید، طبق رصدهای انجام شده تمام تالارهای عروسی از امروز تا پایان تعطیلات نوروز و پیش از آغاز ماه رمضان رزرو شده است.
کد خبر: ۱۰۳۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 12 March 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: یک، دو، سه، چهار، پنج و این روزها در استانه فرار رسیدن نوروز باستانی و پس از گذشت دو سال از شیوع کرونا، نفس‌های موج ششم به شماره افتاده و امیکرون در حال فروکش است.

ابتدای اسفندماه دوسالگی کرونا تمام شد و حالا با رسیدن نوروز ۱۴۰۱ بعد از گذشت دو نوروز بی سر و صدا، دروازه‌های گردشگری به روی مسافران گشوده شده است.

قرنطینه صد در صدی نوروز ۹۹ و شرط و شروط سفر در نوروز ۱۴۰۰ حالا شرایط را برای پذیرش حجم بیشتری از گردشگران در کل کشور فراهم کرده است و از انجا که شیراز و فارس همواره مقصد مهم گردشگری به شمار می‌رود آماده پذیرایی از مسافران شده است.

طی دو سال گذشته با همه فراز و نشیب‌هایش شش موج کرونا را با نمایش سویه‌های جدیدی از این ویروس پشت سر گذاشتیم و حالا کمی اسوده‌خاطرتر به استقبال بهار می‌رویم؛ چراکه واکسیناسیون همگانی تا حد زیادی محقق شده است و همین امر ما را در برابر این ویروس سرکشی که معلوم نیست تا کجا همراهمان باشد، حفاظت می‌کند.

مرگ و میرهای بسیاری طی این دو سال ما را با غم عجین کرد و بسیاری از عزیزان‌مان را از دست دادیم اما حالا با پوشش بیشتر واکسیناسیون عمومی شرایط تحت کنترل است و انگونه که استاندار فارس اعلام کرد، تا پایان خردادماه تزریق واکسن در استان فارس باید به ۹۸ درصد برسد.

اما‌ گاهی عادی انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی سبب می‌شود شرایط دوباره حاد شود و رنگبندی‌های سفید و آبی جای خود را به قرمز و نارنجی بدهند.

آنگونه که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌گوید، طبق رصدهای انجام شده تمام تالارهای عروسی از امروز تا پایان تعطیلات نوروز و پیش از آغاز ماه رمضان رزرو شده است.

عباس رضاییان‌زاده، شرایط استان را در ۲۴ ساعت گذشته خوب ارزیابی می‌کند اما نسبت به تعطیلات عید نوروز و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در تجمعات نگران است.

وی در این باره به خبرنگار فارس گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸۵ بیمار جدید شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۹۰ نفر در بیمارستان بستری هستند.

این مسئول با بیان اینکه تعداد کل بستری‌ها ۵۹۳ نفر است، افزود: از این تعداد ۱۳۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر فوت شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا طی روزهای اخیر اظهار داشت: خوشبختانه آمارها سیر نزولی دارد و انتظار می‌رود تا پایان هفته جاری شهرهای استان به رنگ آبی درآیند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته ملی کشوری که امروز خواهد بود، اذعان کرد: به طور کلی محدودیت‌ها بر اساس رنگ بندی‌ها لحاظ می‌شود، اما باید منتظر تصمیمات کمیته ملی درباره شرایط کل کشور در ایام نوروز بمانیم.

رضاییان‌زاده در ادامه این گفتگو نگرانی موجود را دلخوش کردن به شرایط پایدار فعلی عنوان کرد و افزود: در موج های قبلی شاهد بوده ایم که با فروکش کردن ابتلا به ویروس برخی به شرایط دلخوش کرده و بیخیال رعایت می شوند و لذا ممکن است تعطیلات نوروز عاملی برای موج بعدی کشور باشد؛ چراکه بر اساس رصدهای انجام شده تقریباً همه تالارهای عروسی سطح استان تا ۱۳ اسفند ماه پُر هستند و این زنگ خطری برای ما خواهد بود.

این مسئول با تأکید بر ضرورت تکمیل واکسیناسیون اظهار داشت: کلیه افراد بالای ۱۸ سال باید سه دز واکسن کرونا را تزریق کنند،‌ همچنین کودکان ۵ تا ۱۲ سال نیز مجاز به تزریق دو دز هستند، رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز باید دو دز را تزریق کرده و دز سوم برای این گروه در صورتی تزریق می‌شود که با تشخیص پزشک دارای نقص سیستم ایمنی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه تا کنون برای کودکان زیر پنج سال هیچ صحبتی از تزریق واکسن نشده است، به تزریق دز چهارم اشاره کرد و گفت: در برخی فضاهای رسانه‌ای به اشتباه به تزریق دز چهارم نیز اشاره شده است، اما این موضوع برای عموم نیست و تنها شامل افراد بالای ۱۸ سالی می‌شود که دارای نقص سیستم ایمنی باشند و ان هم چهار ماه پس از تزریق دز سوم با دستور و تشخیص پزشک صورت می‌گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار