مدیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره ساده انگاری درخصوص پایان یافتن همه گیری بیماری کووید-۱۹ هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۳۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 10 March 2022
به گزارش «تابناک کهگیلویه و بویراحمد » به نقل از خبرگزاری صداوسیما از خبرگزاری فرانسه از ژنو، تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، تقریبا دو سال پس از بیان جمله‌ای که از جدی بودن بیماری کووید-۱۹ حکایت داشت، روز چهارشنبه تاکید کرد: «همه گیری هنوز با پایان خود فاصله دارد».
آدهانوم در نشست خبری خود در ژنو، که همواره به صورت مجازی برگزار می‌شود، یادآور شد: «روز جمعه، دو سال از زمانی که گفتیم شیوع کووید-۱۹ در سراسر جهان می‌تواند به عنوان یک بیماری همه‌گیر شناخته شود، می‌گذرد».
وی اظهار داشت، از آن هنگام تاکنون، بیش از شش میلیون نفر از مردم سراسر جهان از عوارض ناشی از بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در عین حال گفت که با آن که این سازمان مدتی است شاهد کاسته شدن از شمار مرگ و میر ناشی از بیماری است، اما همه گیری با نقطه پایانی خود فاصله دارد. به باور وی، تا زمانی که بیماری در همه جا پایان نیابد، در هیچ جا پایان نیافته است.
بر اساس این گزارش، با آن که آمار‌ها از کاهش پنج درصدی ابتلا و کاهش هشت درصدی مرگ ناشی از بیماری در سراسر جهان حکایت دارد، اما سازمان جهانی بهداشت از افزایش شدید شمار ابتلا و مرگ بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در مناطق غربی اقیانوس آرام خبر می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار